Σχέδιο Δράσης ΖΕΠ 2011-12 7η Επιμέρους Δράση
-
Τίτλος 7ης Επιμέρους Δράσης:
Εικαστικό εργαστήρι: Κατασκευή κούκλας με διάφορους τρόπους
ΤΑΞΗ*: Δ΄ |
ΣΥΝΟΛΟ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΑΞΗΣ*: 24 |
ΣΥΝΟΛΟ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΔΡΑΣΗ*: 24 |
ΤΑΞΗ: Α΄ |
ΣΥΝΟΛΟ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΑΞΗΣ: 11 |
ΣΥΝΟΛΟ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΔΡΑΣΗ: 11 |
ΤΑΞΗ: Β΄ |
ΣΥΝΟΛΟ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΑΞΗΣ: 17 |
ΣΥΝΟΛΟ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΔΡΑΣΗ: 17 |
ΤΑΞΗ: 3ο Τμήμα(Γ, Δ΄τάξεις) Ολοήμερου |
ΣΥΝΟΛΟ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΑΞΗΣ: |
ΣΥΝΟΛΟ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΔΡΑΣΗ: |
ΤΑΞΗ: 4ο Τμήμα(Ε, ΣΤ ΄τάξεις) Ολοήμερου |
ΣΥΝΟΛΟ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΑΞΗΣ: |
ΣΥΝΟΛΟ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΔΡΑΣΗ: |
ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΠΟΥ ΥΛΟΠΟΙΕΙ ΤΗΝ ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΔΡΑΣΗ* |
Ρουμελιωτάκη Ειρήνη Δασκάλα Χρονοπούλου Άννα Δασκάλα Καραγιάννη Σοφία Δασκάλα Κωνσταντοπούλου Γεωργία Δασκάλα Μιχάλαινα Γεωργία Δασκάλα Βολιτάκη Μαρία Καθηγήτρια Εικαστικών Δάγκα Ελένη Καθηγήτρια Θεατρικής Αγωγής Χριστόπουλος Μάριος Καθηγητής Μουσικής Λαφτσή Αποστολία Καθηγήτρια Χορού Μπισμπίκη Σωτηρία Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής |
-
Συνοπτική Περιγραφή:
Επιλέξαμε αυτό το θέμα:
Με τους μαθητές της Δ΄τάξης, μετά την επεξεργασία του λογοτεχνικού βιβλίου «Η Μόμο» του MICHAEL ENDE από την έναρξη της σχολικής χρονιάς έως και τον Ιανουάριο. Το βιβλίο αυτό καυτηριάζει ένα από τα αρνητικότερα χαρακτηριστικά της σύγχρονης εποχής, τη βιασύνη του ανθρώπου και την έλλειψη χρόνου που έχει ή νομίζει ότι έχει. Οι γρήγοροι ρυθμοί της ζωής βλάπτουν πολλαπλώς τον άνθρωπο, τόσο από θέμα υγείας όσο και από θέμα ψυχολογίας. Άλλο φαινόμενο, άμεσα συσχετιζόμενο με τους γρήγορους ρυθμούς ζωής, είναι η έλλειψη της ικανότητάς μας να ακούμε. Όχι τους ήχους ή τις φωνές των άλλων ανθρώπων, μα τα συναισθήματά τους και τις ανάγκες τους. Να ακούμε πραγματικά, να δίνουμε την απόλυτη προσοχή μας και να προσπαθούμε να καταλάβουμε αυτόν που μας μιλάει, ακριβώς αυτό δηλαδή που κάνει τη Μόμο να ξεχωρίζει από τους υπόλοιπους ανθρώπους, και όχι είτε να αναρωτιόμαστε πότε επιτέλους θα σταματήσει ή να σκεφτόμαστε τι θα πούμε εμείς αντί να τον παρακολουθούμε ενώ μιλάει.
Τα βασικά μηνύματα, όπως αναφέρθηκαν και παραπάνω, έχουν να κάνουν με τους γρήγορους ρυθμούς ζωής, την έλλειψη ικανότητας να ακούμε τους άλλους και τελικά την αποξένωση των ανθρώπων μεταξύ τους. Εξ ίσου σημαντικά μηνύματα είναι η αξία της φιλίας, η σημασία των παιδιών στην κοινωνία, η αξιοποίηση του χρόνου μας και άλλα.
Και με τους μαθητές των Α΄, Β΄τάξεων και 3ο(Γ΄, Δ΄τάξεις) ,4ο (Ε΄, ΣΤ΄)τμήματα του Ολοήμερου προγράμματος μετά την επεξεργασία του παραμυθιού «Η Πούλια κι ο Αυγερινός» και τεσσάρων παραμυθιών από διαφορετικούς πολιτισμούς - από τη Ρωσία (Ο τσάρεβιτς Ιβάν και ο Λευκός Πολιάνιν), την Κίνα (Το πολύχρωμο νυφικό), την Περσία (Το μαγικό δαχτυλίδι), τους Ινδιάνους της Κ. Αμερικής (Η πίπα της ειρήνης),- «Ο σάχης Αμπάς και η φτωχή μάνα» από την έναρξη της σχολικής χρονιάς έως και τον Ιανουάριο. Μια ενδιαφέρουσα σειρά βιβλίων που απευθύνεται σε παιδιά που θα θελήσουν μέσω των παραμυθιών που αποτελούν χαρακτηριστικά δείγματα λαϊκού πολιτισμού να γνωρίσουν άλλους τόπους, άλλους πολιτισμούς, άλλους ανθρώπους. Μέσα από τη διδακτική πρόταση που ακολουθεί στοχεύουμε στο να προάγουμε την επαφή και την εξοικείωση των παιδιών με τον ιδιαίτερο αφηγηματικό λόγο του παραμυθιού που αποτελεί ένα ξεχωριστό λογοτεχνικό είδος σήμερα, το οποίο μπορεί να αποτελέσει αφετηρία για αυτοσχεδιασμό από μέρους της τάξης αλλά και αφορμή για την κατανόηση και παραγωγή διαφόρων ειδών γραπτού και προφορικού λόγου. Στόχος μας είναι να συλλάβουν τα παιδιά το φαινόμενο του παραμυθιού ως διαχρονικό και παγκόσμιο, να φέρουμε τα παιδιά σε επαφή με την τέχνη (ζωγραφική, αρχιτεκτονική κ.α.) άλλων πολιτισμών, να έρθουν οι μαθητές/τριες σε επαφή με τον πολιτισμό της χώρας προέλευσης του συγκεκριμένου παραμυθιού.
-
Άλλοι Παιδαγωγικοί Στόχοι:
Η κατασκευή κούκλας από διάφορα υλικά, είναι το κύριο αντικείμενο της παρούσας επιμέρους δράσης και μέσα από αυτή τη διαδικασία τα παιδιά:
-
θα έρθουν σε επαφή με διάφορα υλικά και μέσα,
-
θα μετρήσουν,
-
θα υπολογίσουν,
-
θα κόψουν,
-
θα γνωρίσουν τα χρώματα, τα υφάσματα,
-
θα τολμήσουν πρωτότυπους συνδυασμούς και αναλογίες,
-
θα παίξουν κουκλοθέατρο με τις κούκλες που θα φτιάξουν,
-
θα μιμηθούν με το σώμα τους τις κινήσεις τους,
-
θα χορέψουν με τις κούκλες τους,
-
θα γυμναστούν
-
θα διασκεδάσουν
και μέσα από όλη αυτή την ενασχόληση θα διατρέξουν εντελώς αβίαστα και χωρίς να το καταλάβουν ένα μεγάλο κομμάτι από διάφορες επιστήμες που ίσως δεν έγινε κτήμα τους αλλά έβαλε τους σπόρους για μελλοντικές ενασχολήσεις και αναζητήσεις.
-
Άλλοι Στόχοι:
Είναι:
-
η ανάπτυξη της φαντασίας και της δημιουργικότητας των παιδιών μέσα από ένα θέμα ιδιαίτερα αγαπητό και ευχάριστο σε αυτά.
-
Να βελτιώσουν και να εμπλουτίσουν τον προφορικό τους λόγο.
-
Να αναπτύξουν την φαντασία και τη δημιουργικότητά τους.
-
Να έρθουν σε επαφή με κούκλες από διάφορες χώρες και να γνωρίσουν μέσα από αυτές τον πολιτισμό άλλων ανθρώπων.
-
Να δημιουργήσουν δικές τους κούκλες και να εκφραστούν μέσα από τις διάφορες μορφές τέχνης (Εικαστικά, δραματική τέχνη, μουσική, χορός)
-
Να εκφράσουν συναισθήματα μέσα από το κουκλοθέατρο.
-
Να αναπτύξουν αυτοεκτίμηση, αυτοπεποίθηση και αυτοέλεγχο της κινητικής αντίληψης.
-
Πολλαπλασιασμός των ευκαιριών της κινητικής δράσης των παιδιών με απώτερο στόχο την προάσπιση της υγείας
-
Να βιώσουν διάφορες καταστάσεις, μέσα από τα παθήματα των ηρώων τους, ώστε να μπορούν να αντιλαμβάνονται και να υιοθετούν επιθυμητές συμπεριφορές.
-
Τεκμηρίωση της αναγκαιότητας:
Η συγκεκριμένη Δράση προωθεί τους βασικούς στόχους του προγράμματος των ΖΕΠ και ειδικότερα:
- την πραγματοποίηση εκπαιδευτικών δράσεων διαφοροποιημένης συνεκπαίδευσης σε εναλλακτικά περιβάλλοντα μάθησης για την επίτευξη των σκοπών μάθησης και ολόπλευρης ανάπτυξης της υποχρεωτικής εκπαίδευσης, Έρευνα δράσης μέσω Σχεδίων Εργασίας, Ομαδοσυνεργατικό πλαίσιο μάθησης, Διαθεματική προσέγγιση της μάθησης, Αμοιβαία διδασκαλία, Πολλαπλή νοημοσύνη.
- την ενίσχυση των γλωσσικών, γνωστικών και κοινωνικο-συναισθηματικών στάσεων και ικανοτήτων μάθησης και ανάπτυξης για να διασφαλισθούν η σχολική επιτυχία και η παροχή ίσων ευκαιριών μάθησης στην εκπαίδευση και την κοινωνία που μπορούν να επιτευχθούν μέσα από οργανωμένες παρεμβάσεις για την άρση των
στερεοτύπων, των προκαταλήψεων, του ρατσισμού και των διακρίσεων. Επιτελούνται δηλαδή οι βασικές αρχές που θα πρέπει να διέπουν μια διαπολιτισμική παιδαγωγική προσέγγιση, σύμφωνα με τον Essinger:
1) Εκπαίδευση για ενσυναίσθηση (empathy). Πρωταρχικός στόχος της εκπαίδευσης είναι να ενθαρρύνει το μαθητή να μπαίνει στη θέση του άλλου, να κατανοεί τα προβλήματά του και να αναγνωρίζει αλλά και να σέβεται τη διαφορετικότητα.
2) Εκπαίδευση για αλληλεγγύη. Προσπάθεια για ανάπτυξη συλλογικής συνείδησης πέρα από τα όρια των ομάδων, των φυλών και των κρατών και για παραμερισμό των κοινωνικών ανισοτήτων.
3) Εκπαίδευση για διαπολιτισμικό σεβασμό. Ο σεβασμός προς την πολιτισμική ετερότητα μπορεί να επιτευχθεί μόνο μέσα από το άνοιγμα προς τους άλλους πολιτισμούς, γεγονός που μπορεί να αποτελέσει πρόσκληση προς τους άλλους να συμμετέχουν στο δικό μας πολιτισμό.
4) Εκπαίδευση εναντίον του εθνικιστικού τρόπου σκέψης. Η εξάλειψη των εθνικών στερεοτύπων και των προκαταλήψεων μπορούν να καταστήσουν δυνατή την επικοινωνία μεταξύ διαφορετικών λαών και να προωθήσουν την αλληλεγγύη.
- αξιοποιεί το «άνοιγμα» στην κοινωνία καθώς αφορά τη συνεργασία με άτομα και φορείς που μπορούν στο πλαίσιο των δράσεων και πάντα με την παρουσία και τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών να συμβάλουν στην επίτευξη των στόχων αυτών,
- διασφαλίζει την ουσιαστική εμπλοκή όλων των μαθητών
- εμπλέκει άμεσα και ενεργά τους εκπαιδευτικούς,
- αποτελεί διδακτική παρέμβαση και ενσωματώνεται στη γενική εκπαιδευτική διαδικασία καθώς δεν αποτελεί απλή έκθεση των μαθητών σε ποικίλες εμπειρίες, αλλά οι εμπειρίες αυτές αποτελούν αντικείμενο κριτικής ανάλυσης και στοχασμού και το πλαίσιο ανάλυσης το προσδιορίζουν οι εκπαιδευτικοί με στόχο την προώθηση της ανάπτυξής τους
- Το περιεχόμενο της Δράσης σχετίζεται τόσο με: (α) το περιεχόμενο των διδασκόμενων μαθημάτων, όσο και με (β) τα δρώμενα και παρεμβάσεις στο κοινωνικό γίγνεσθαι, (γ) τους τομείς πολιτισμού και τέχνης, (γ) την τεχνολογία. Κρίναμε ότι η εξοικείωση των παιδιών με τις κούκλες και η αίσθηση του παιχνιδιού, δημιουργούν ένα πρόσφορο έδαφος για ποικίλες δραστηριότητες, που καλύπτουν στόχους από όλα τα επιμέρους αντικείμενα του ΔΕΠΠΣ αφυπνίζοντας την ευρηματικότητα και την ανάπτυξη της φαντασίας των παιδιών. Οι δραστηριότητες που ακολουθούν για μεθοδολογικούς λόγους είναι χωρισμένες σύμφωνα με τις κατευθύνσεις ? μαθήματα του Δ.Ε.Π.Π.Σ. χωρίς να σημαίνει αυτό ότι κάθε μία από αυτές ανήκει αποκλειστικά στην ενότητα που την τοποθετούμε. Όλες π.χ οι δραστηριότητες εμπεριέχουν τη γλώσσα, στις περισσότερες από αυτές εμπλέκονται οι κοινωνικές σχέσεις και έχουμε αλληλεπίδραση μεταξύ των παιδιών, ενώ σε άλλες συνυπάρχουν φυσικές έννοιες και κίνηση, θεατρικό παιχνίδι με μαθηματικά κ.λπ.
- Κριτήριο για την επιλογή του περιεχομένου της συγκεκριμένης Δράσης αποτέλεσαν, εκτός από τους σκοπούς του πιλοτικού προγράμματος των ΖΕΠ, η ηλικία, τα ενδιαφέροντα και οι ανάγκες των μαθητών της συγκεκριμένης τάξης. Οι δραστηριότητες, δε γίνονται ξαφνικά και χωρίς λόγο, αλλά η μία οδηγεί στην άλλη, ως φυσικό αποτέλεσμα προβληματισμών που προκύπτουν, ή απλά, επειδή ενδιαφέρουν τα παιδιά τη δεδομένη στιγμή.
-
Μεθοδολογία υλοποίησης (επιμέρους στάδια και δραστηριότητες):
Διοργάνωση:
- oΈχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον συμμετοχής 24 μαθητές της Δ΄τάξης, 17 μαθητές της Β΄τάξης και 11 μαθητές της Α΄τάξης, 22 μαθητές του 3ου τμήματος και 18 μαθητές του 4ου τμήματος του Ολοήμερου προγράμματος.
- oΥπεύθυνη των Α΄ και Δ΄ τάξεων ορίζεται η δασκάλα Ρουμελιωτάκη Ειρήνη και της Β ΄τάξης και των: 3ου και 4ου τμήματος η δασκάλα Χρονοπούλου Άννα. Έχουν προσφερθεί οι εκπαιδευτικοί των τάξεων Κωνσταντοπούλου Γεωργία, Μιχάλαινα Γεωργία και Καραγιάννη Σοφία αντίστοιχα και οι εκπαιδευτικοί των ειδικοτήτων (εικαστικών, πληροφορικής, θεατρικής αγωγής, μουσικής, χορού Φυσικής Αγωγής)
Υλοποίηση:
- oΗ διάρκεια της δράσης προβλέπεται ότι θα έχει διάρκεια τριών (3) μηνών από το Μάρτιο έως το τέλος της σχολικής χρονιάς.
- oΘα υλοποιηθεί στα πλαίσια του διευρυμένου ωραρίου και στις ώρες διδασκαλίας των μαθημάτων: εικαστικών, πληροφορικής, θεατρικής αγωγής, μουσικής, χορού Φυσικής Αγωγής.
- Θα συγκεντρωθεί φωτογραφικό υλικό.
Δραστηριότητες:
Εικαστική Αγωγή
Τα παιδιά θα έρθουν σε επαφή με έργα τέχνης και καλλιτεχνικές δημιουργίες, θα ανακαλύψουν την τέχνη ως ένα άλλο τρόπο έκφρασης ιδεών, εμπειριών και συναισθημάτων, θα αναπτύξουν τη φαντασία τους και τη δημιουργικότητά τους, θα έρθουν σε επαφή με διαφορετικά υλικά και τεχνοτροπίες και θα καλλιεργήσουν την καλαισθησία τους. Θα κατασκευάσουν κούκλες από: χαρτί, χαρτόνι, ζυμάρι, χαρτοπολτό, μπαλόνια, ντενεκεδάκια, μαλλί, ξύλινες κουτάλες, πλαστελίνη, πηλό, παλιές κάλτσες κ.λπ.
Εννοείται ότι ένα μεγάλο κομμάτι των κατασκευών θα κατέχει η ζωγραφική, η οποία είναι απαραίτητη για την ολοκλήρωσή τους. Τα παιδιά θα βάψουν την επιφάνεια του κεφαλιού στην κούκλα τους, θα ζωγραφίσουν τα χαρακτηριστικά της, θα σχεδιάσουν τα ρούχα της και πολλές φορές, όταν η κατασκευή θα είναι έτοιμη, θα ζωγραφίσουν, σε χαρτί πλέον, το σπίτι της, την οικογένειά της, τους φίλους της και φυσικά τις ίδιες τις κούκλες τους.
Μουσική και Μουσικοκινητική Αγωγή
Η μουσική, ως δύναμη με πολλές μορφωτικές αξίες, διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην πνευματική, συναισθηματική και ψυχοκινητική ανάπτυξη του παιδιού.
Επιδιώκεται οι μαθητές να μυηθούν προοδευτικά στον κόσμο των ήχων, να καλλιεργήσουν το μουσικό αισθητήριό τους, να κατανοήσουν και να χρησιμοποιήσουν τα ηχητικά σύνολα και να αναπτύξουν τη φυσική μουσική τους ικανότητα, ώστε να απολαμβάνουν (ή και να δημιουργούν) δική τους μουσική.
Μέσα από την άμεση επαφή με τη μουσική, την κίνηση, το ρυθμό και κάθε αυθόρμητη έκφραση θα καλλιεργηθεί στα παιδιά η μουσική και ρυθμική ευαισθησία, η δημιουργική φαντασία, η ικανότητα συγκέντρωσης, η αίσθηση του χώρου, του χρόνου και η ευκολία έκφρασης, στοιχεία απαραίτητα για κάθε καλλιτεχνική εκπαίδευση, αλλά και για τη γενικότερη εξέλιξη της προσωπικότητάς τους.
Οι κούκλες πολλές φορές θα χρειαστεί να τραγουδήσουν και να χορέψουν πάνω στη σκηνή. Έτσι τα παιδιά θα τραγουδήσουν και θα χορέψουν. Στα διάφορα έργα, πολλές φορές, η μουσική θα συμπληρώνει την παρουσίαση π.χ.στο γάμο της ποντικίνας θα ακουστεί το γαμήλιο εμβατήριο, στο κανόνι της Ειρήνης η «Άνοιξη» του Βιβάλντι κ.λπ.
Φυσική αγωγή
Τα παιδιά μέσα από τις ποικίλες κατασκευές θα καλλιεργήσουν τη λεπτή τους κινητικότητα.
Θα χορέψουν ρυθμικά κομμάτια ακολουθώντας τις κινήσεις της χάρτινης κούκλας
που θα φτιάξουν.
Θα βαδίσουν σα βαριές ξύλινες κούκλες ή σαν ελαφριές από χόρτο, φουσκωμένο
μπαλόνι κ.λπ. Θα γίνουν κούκλες ρομπότ που κινούνται, ξεκουρδίζονται, σταματούν, τις ξανακουρδίζουν και συνεχίζουν.
Θα εκφραστούν με τα πρόσωπά τους και θα κάνουν ανάλογες κινήσεις του σώματος: θα γίνουν κούκλες χαρούμενες, λυπημένες, έκπληκτες κ.λ.π.
Θα ασκηθούν και θα εμπλουτίσουν τις γνώσεις και εμπειρίες στα πλαίσια της δια βίου άσκησης.
Θα παίξουν και θα αναπτύξουν την αυτοεκτίμηση, την αυτοπεποίθηση και τον αυτοέλεγχο της κινητικής αντίληψης καθώς και της συνεργασίας μαθητή -εκπαιδευτικού.
Θεατρική Αγωγή
α) Τα παιδιά θα αναπαράγουν, θα αναγνωρίσουν, θα βιώσουν και θα εκφράσουν τις ανάγκες τους και το δικό τους ψυχο-φανταστικό κόσμο. Απελευθερώνουν τη φαντασία τους και ενεργοποιούν ή ανακαλύπτουν τις δημιουργικές ικανότητες τους.
Tο κουκλοθέατρο, ως κύριο αντικείμενο της παρούσας δράσης θα, υπάρξει ένα άριστο μέσο έκφρασης και κατανόησης των συναισθημάτων των παιδιών.
Μέσα από τα παθήματα των ηρώων του, θα δώσει τη δυνατότητα στα παιδιά να αφομοιώσουν ηθικούς νόμους, κανόνες, αξίες καθώς και στοιχεία από τη δομή και τη
λειτουργία της κοινωνίας στην οποία ζουν. Μέσα από την κούκλα, τα παιδιά θα μπορέσουν να εκφράσουν τον εσωτερικό τους κόσμο τις αγωνίες, τους φόβους, τους
προβληματισμούς, τα προβλήματα, τις επιθυμίες, τα όνειρα και τις εμπειρίες τους.
Θα μάθουν κάποιες από τις τεχνικές του κουκλοθεάτρου, όπως κράτημα και κίνηση κούκλας, τρόπο ομιλίας, έκφραση συναισθημάτων μέσα από κινήσεις.
β) Δραματοποίηση του παραμυθιού «Η Πούλια και ο Αυγερινός» στο πολιτισμικό πλαίσιο των παραμυθιών με τα οποία ασχολήθηκαν νωρίτερα. Επιπλέον προτρέπουμε τα παιδιά να χρησιμοποιήσουν όχι μόνο στοιχεία που συνάντησαν στα παραμύθια αλλά και οποιοδήποτε άλλο στοιχείο γνωρίζουν για τους πολιτισμούς αυτούς.
Στη συνέχεια ανατίθενται καθήκοντα σεναριογράφων, σκηνοθετών, σκηνογράφων, ηθοποιών, μουσικής επιμέλειας και κοστουμιών. Η κάθε μικρή ομάδα δουλεύει σε
συνεργασία με τις υπόλοιπες. Κατά την περίοδο της προετοιμασίας η συμβολή του δασκάλου έγκειται στο συντονισμό των ομάδων αλλά και στη συνεργασία με κάθε μία χωριστά παρέχοντας συμβουλές και υλικό όποτε το ζητήσουν αφήνοντας όμως χώρο για αυτοσχεδιασμό και αυτενέργεια τα οποία αποτελούν συστατικό μέρος της δουλειάς ενός δημιουργού.
Στόχος αυτής της δραστηριότητας είναι να εξοικειωθούν τα παιδιά με το μετασχηματισμό του παραμυθιού σε άλλο πολιτισμικό πλαίσιο.
Η διασκευή του παραμυθιού σε θεατρικό και το ανέβασμα του με συντελεστές τα ίδια τα παιδιά στοχεύει στην εξοικείωσή τους με ρόλους όπως του δημιουργού (θεατρικού κειμένου, παράστασης, ρόλων, κοστουμιών κ.λ.π.).
Οι δραματοποιήσεις των παιδιών θα μας οδηγήσουν στο τέλος σε μια ομαδική παράσταση που θα συμμετέχει όλο το σχολείο.
Νέες Τεχνολογίες
Θα γράψουν στον Η/Υ διάφορες λέξεις και θα τις χρησιμοποιήσουμε για να κάνουμε πίνακα αναφοράς και ταυτίσεις, προσκλήσεις.
Θα τυπώσουν διάφορες εικόνες και θα τις χρησιμοποιήσουμε για γλωσσικές ασκήσεις.
Θα χρησιμοποιήσουν τον υπολογιστή για να ακούσουν μουσική.
Θα αναζητήσουν στο διαδίκτυο έργα κουκλοθεάτρου και θα δουν αποσπάσματα
από διάφορες παραστάσεις. Ενδεικτικά αναφέρουμε: Ο Πέτρος και ο λύκος,
http://www.youtube.com/watch?v=PUAXibL3xRY&;feature=related ,
Αλεπού, Λύκος και Γάιδαρος
http://www.youtube.com/watch?v=6J3ceXH3gNA&;feature=related ,
Ο ποντικός και η θυγατέρα του http://www.youtube.com/watch?v=OvCDkeGKTk&;
feature=related Χαμένη Μουσική 2/3
http://www.youtube.com/watch?v=laL2Kq1nklI&;feature=related
Ο μυλωνάς και οι καλικάντζαροι
http://www.youtube.com/watch?v=U02cMyXbQsw&;feature=related
Προϋπολογισμός:
Συνολικός προϋπολογισμός: 2145,86 ευρώ
-
Ενδεικτική χρονική διάρκεια υλοποίησης:
Ενδεικτική έναρξη: 10ος/2011
Ενδεικτική λήξη: 6ος/2012
-
Συνεργασίες (Φορείς / Σχολεία / κρατικές ? δημοτικές δομές / πρόσωπα):
ΠΛΑΙΣΙΟ
«ΤΡΙΓΩΝΟ» εμπόριο ειδών χαρτοπωλείου & Αναλώσιμα Η/Υ
«ΚΛΕΙΔΑΣ» γραφική ύλη κ.α.
Παιχνιδούπολη / Playcity
Κωτσόβολος
Sportstore
Με άλλες τάξεις του σχολείου μας
Με σχετικές με το θέμα μας υπηρεσίες του Δήμου
Με άλλα γειτονικά σχολεία
Σύλλογος διδασκόντων
Σύλλογο γονέων και κηδεμόνων
Δημοτική βιβλιοθήκη
Βιβλιοπωλεία/Εκδόσεις (Άγκυρα, Κέδρος, Ψυχογιός?)
Εικονογράφος (Άρης Λιάμπος)
ΕΚΕΒΙ
Σχολικό Σύμβουλο
Σχολικό Σύμβουλο Φυσικής Αγωγής
Υπεύθυνο Πολιτιστικών Θεμάτων
Παναθηναϊκό Στάδιο
Πεδίο του Άρεως
ΟΝΑ Δήμου Αθηναίων
Σχολική Επιτροπή
-
Προβλεπόμενες ενέργειες δημοσιότητας:
-
Η παρουσίαση της δουλειάς των παιδιών θα γίνει για τα παιδιά του γειτονικού Δημοτικού σχολείου, για τους γονείς και τους φίλους τους κατά τη διάρκεια της τελικής γιορτής του σχολείου μας.
-
Για την ενημέρωση πρόσκληση των καλεσμένων θα μοιραστούν προσκλήσεις.
-
Η παρουσίαση θα περιλαμβάνει δείγματα από τη δουλειά που έγινε με τα παιδιά όλο το προηγούμενο διάστημα:
Έκθεση κούκλας με τις κατασκευές των παιδιών.
Δραματοποίηση/θεατρική παράσταση, χοροί
Στη σχολική εφημερίδα
Σε τοπικό έντυπο τύπο
Σε Ηλεκτρονικό τύπο
-
. Προϋπολογισμός 10ης Επιμέρους Δράσης ανά κατηγορία δαπάνης:
ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΔΡΑΣΗΣ ΑΝΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΔΑΠΑΝΗΣ
ΤΙΤΛΟΣ 7ης ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΔΡΑΣΗΣ |
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΔΑΠΑΝΗΣ |
ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ (ΜΕ ΦΠΑ) |
|||
Εικαστικό εργαστήρι: Κατασκευή κούκλας με διάφορους τρόπους |
Είδη μουσικής |
179.00 |
|||
Είδη χαρτοπωλείου/γραφική ύλη |
448,28 |
||||
Αναλώσιμα Η/Υ |
72,38 |
||||
Μπλουζάκια |
154 |
||||
Κουκλοπαίχτης/Εμψυχωτής |
260,00 |
||||
Είδη χειροτεχνίας |
123,11 |
||||
Ηλεκτρονικές συσκευές |
309,78 |
||||
Είδη ραπτικής |
71,75 |
||||
Αθλητικό υλικό |
520,65 |
||||
|
|||||
ΣΥΝΟΛΟ |
2138,95 |
||||
Ανάλυση υλικών αναγκαίων για τη διεξαγωγή των δραστηριοτήτων:
α/α |
Είδος |
Ποσότητα |
Κόστος |
Συνολικό κόστος |
|||
1 |
Μεταλόφωνα |
10 |
17,90 |
179,00 |
|||
2 |
Μπλοκ ζωγραφικής(ακουαρέλλα 25*35εκ) |
10 |
2,71 |
27,10 |
|||
3 |
Ξυλομπογιές (χοντρές) |
10 |
3,35 |
33,50 |
|||
4 |
Μαρκαδόροι(χοντροί Carioca12) |
10 |
2,40 |
24,00 |
|||
5 |
Ψαλίδια |
10 |
0,75 |
7,50 |
|||
6 |
Κηρομπογιές |
10 |
2,16 |
21,60 |
|||
7 |
Κόλλες στικ(κουτί των 10) |
2 κουτιά |
0,74 |
14,80 |
|||
8 |
Κανσόν χρωματιστά |
60 |
0,34 |
20,40 |
|||
9 |
Γκοφρέ χρωματιστά |
40 |
0,37 |
14,80 |
|||
10 |
Πηλός Staedtler Πηλός Fimo 56gr πλαισιο 1502433 |
10 |
2,80 |
28 |
|||
11 |
Γυψογάζα200Χ10cmΠλαίσιο 142298 |
4 |
14,72 |
58,88 |
|||
12 |
ΠΙΣΤΟΛΙ ΣΙΛΙΚΟΝΗΣ HENKEL DW 1100 (Πράκτικερ)
|
2 |
10,50 |
21,00 |
|||
13 |
Ατλακόλ ΣΙΛΙΚΟΝΗ SANITARY ΔΙΑΦΑΝΗΣ 280ML |
10 |
3,10 |
31,00 |
|||
14 |
Ακρυλικά χρώματα |
5 |
4,93 |
24,65 |
|||
15 |
Πινέλα Νο 8 |
10 |
1,48 |
14,80 |
|||
16 |
Παλέτα10 Θέσεων Πλαστική ΠΛΑΙΣΙΟ 861502 |
5 |
1,30 |
6,50 |
|||
17 |
Υφάσματα |
5μ. |
6,15 |
30,75 |
|||
18 |
Κουμπιά- Παγιέτες |
|
|
20,00 |
|||
19 |
Πλαστελίνη Κουτί 11 τεμάχια plaisio 761966 |
5 |
1,23 |
6,15 |
|||
20 |
Μαλλί (πλεξίματος) |
6 |
1,00 |
6,00 |
|||
21 |
Σετ ραπτικής(βελόνι, κλωστές..) |
3 |
5,00 |
15,00 |
|||
22 |
Δημοσιογραφικό κασετόφωνο Sony ICDBX112 100843 kotsovolos Voice Recorder |
5 |
36,00 |
180,00 |
|||
23 |
Μνήμη Transcend SDHC Class2 (4GB) Πλαίσιο 1335332 |
1 |
8,60 |
8,60 |
|||
24 |
CD Player |
1 |
40,00 |
40,00 |
|||
25 |
Φωτοαντιγραφικό χαρτί Α4 |
1 πακέτα |
3,50 |
3,50 |
|||
26 |
Φωτοαντιγραφικό χαρτί Α3 |
1 πακέτα |
8,61 |
8,61 |
|||
27 |
Μελάνι ΗΡ 920 XL Black |
1 |
27,06 |
27,06 |
|||
28 |
Μελάνι ΗΡ 920 XL Cyan |
1 |
11,07 |
11,07 |
|||
39 |
Μελάνι ΗΡ 920 XL Magenda |
1 |
11,07 |
11,07 |
|||
30 |
Μελάνι ΗΡ 920 XL Yellow |
1 |
11,07 |
11,07 |
|||
31 |
Konig KN-Tripod 30 Τρίποδο Πλαίσιο 1697692 |
4 |
23,40 |
93,60 |
|||
32 |
Χάντρες 5 χιλ. Χρωματιστές 3000 τεμ. HAMA |
4 |
3,69 |
14,76 |
|||
33 |
|
2 |
3,28 |
6,56 |
|||
34 |
Σετ 6 κάδρων για χάντρες διαμέτρου 5 χιλ. HAMA |
7 |
4,93 |
34,51 |
|||
35 |
Τα παιδιά του κόσμου με γαντόκουκλες |
2 |
33,64 |
67,28 |
|||
36 |
10 |
3,04 |
30,04 |
||||
37 |
20 |
2,21 |
44,20 |
||||
38 |
10 |
0,76 |
7,60 |
||||
39 |
Ελαστικές πλάκες "EVA" με φατσούλες σε φωτεινά χρώματα(9) |
6 |
11,00 |
66,00 |
|||
40 |
Ζυγαριά ακριβείας (Tefal P6000 Tendamcy Glass) |
1 |
81,18 |
81,18 |
|||
41 |
Στρώματα(EL11734,180X50X0,8cm |
8 |
14,52 |
116,16 |
|||
42 |
Steps Amila EL44038 |
3 |
35,67 |
107,01 |
|||
43 |
Μπάλες μπάσκετ (Amila Assist 41490) |
5 |
6,77 |
33,85 |
|||
44 |
Μπάλες βόλευ Amila 41600 |
4 |
7,26 |
29,04 |
|||
45 |
Μπάλες χάντμολ Universal 50752 No 2 Junior |
2 |
11,07 |
22,14 |
|||
46 |
Λάστιχα δύναμης Amila 44003 |
7 |
9,23 |
64,61 |
|||
47 |
Μπλουζάκια Greek Triathlon |
14 |
11 |
154,00 |
|||
48 |
Κουκλοπαίχτης/Εμψυχωτής |
52 μαθητές |
5 |
260,00 |
-
Παραδοτέα:
Θα συνταχθεί έκθεση πεπραγμένων- απολογισμού. Θα γίνει απολογισμός της δράσης τόσο σε επίπεδο διοργάνωσης, όσο και σε επίπεδο επίτευξης των αρχικών στόχων της εκδήλωσης, στο πλαίσιο της Πράξης των ΖΕΠ. Θα δοθεί βαρύτητα στο παιδαγωγικό-κοινωνικό αποτέλεσμα της δράσης. Θα παρουσιαστεί τυχόν υλικό (π.χ. εκθέσεις ή εργασίες των μαθητών) που προέκυψαν ως ανατροφοδότηση από την υλοποίηση ή προετοιμασία της δράσης. Τέλος θα υπάρχει ειδική αναφορά στις δράσεις ενημέρωσης και δημοσιότητας που υλοποιήθηκαν.
-
Συνημμένα:
- τιμολόγια
- ο κατάλογος μαθητών και εκπαιδευτικών που συμμετείχαν στη δράση
- έκθεση πεπραγμένων
- φωτογραφικό υλικό από τις δραστηριότητες της δράσης