Σχέδιο Δράσης ΖΕΠ 2011-12 4η Επιμέρους Δράση

    1. Τίτλος 4ης Επιμέρους Δράσης:

      Εκπαιδευτική Επίσκεψη στο Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού: παρακολούθηση της τρισδιάστατης ταινίας-ντοκιμαντέρ με τίτλο «Δαρβίνος: το μυστήριο της φύσης»

       

ΤΑΞΗ*: Α΄

ΣΥΝΟΛΟ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΑΞΗΣ*: 11

ΣΥΝΟΛΟ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΔΡΑΣΗ*:11

 

ΤΑΞΗ*: Β΄

ΣΥΝΟΛΟ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΑΞΗΣ*: 17

ΣΥΝΟΛΟ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΔΡΑΣΗ*:17

 

ΤΑΞΗ*: Γ΄

ΣΥΝΟΛΟ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΑΞΗΣ*: 13

ΣΥΝΟΛΟ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΔΡΑΣΗ*:13

 

ΤΑΞΗ*: Δ΄

ΣΥΝΟΛΟ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΑΞΗΣ*: 24

ΣΥΝΟΛΟ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΔΡΑΣΗ*:24

 

ΤΑΞΗ*: Ε΄

ΣΥΝΟΛΟ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΑΞΗΣ*: 15

ΣΥΝΟΛΟ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΔΡΑΣΗ*:15

 

ΤΑΞΗ*: ΣΤ΄

ΣΥΝΟΛΟ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΑΞΗΣ*: 19

ΣΥΝΟΛΟ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΔΡΑΣΗ*:19

 

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΠΟΥ ΥΛΟΠΟΙΕΙ ΤΗΝ ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΔΡΑΣΗ*

Κωνσταντοπούλου Γεωργία               Δασκάλα Α΄τάξης

Καραγιάννη Σοφία                               Δασκάλα Β΄τάξης

Καρανάση Αθηνά                                 Δασκάλα Γ΄τάξης

Μιχάλαινα Γεωργία                             Δασκάλα Δ΄τάξης

Δάσου Ιωάννα                                         Δασκάλα Ε΄τάξης

Μπέτσα Βασιλική-Μαρίνα                   Δασκάλα ΣΤ΄τάξης

 

    1. Συνοπτική Περιγραφή:

Οι μαθητές όλων των τάξεων του σχολείου μας θα έχουν την δυνατότητα να παρακολουθήσουν την τρισδιάστατη ταινία-ντοκιμαντέρ με τίτλο «Δαρβίνος: το μυστήριο της φύσης» η οποία παρουσιάζεται στη «Θόλο», το θέατρο Εικονικής Πραγματικότητας του «Ελληνικού Κόσμου». Η ταινία υπόσχεται ένα περιπετειώδες ταξίδι ανακάλυψης της εξέλιξης της ζωής στον πλανήτη μας μέσα από τα μάτια του Δαρβίνου.

Τα εντυπωσιακά γραφικά στην 360ο οθόνη της «Θόλου» και η μουσική από τη Συμφωνική Ορχήστρα της Βουδαπέστης εγγυώνται ότι η ταινία «Δαρβίνος, το μυστήριο της φύσης» θα «μαγέψει» τους μικρούς μαθητές.

 

    1. Παιδαγωγικοί Στόχοι:

Η συγκεκριμένη δράση αποτελεί μια προσπάθεια να δώσει κίνητρα στο παιδί:

  • για προβληματισμό και δράση που θα το προσελκύσουν

  • να αντλήσει τις πληροφορίες που χρειάζεται ώστε σιγά σιγά

  • να καλλιεργηθεί η αισθητική και πολιτιστική ευαισθησία του.

     

    1. Άλλοι Στόχοι:

  • Ο εμπλουτισμός της ζωής των μαθητών με αισθητικές εμπειρίες, συγκίνηση και απόλαυση.
  • Ικανοποίηση της ανάγκης τους για εξερεύνηση, μελέτη και ανακάλυψη του γύρω τους κόσμου και του εαυτού τους.

 

    1. Τεκμηρίωση της αναγκαιότητας:

Σκοπός του σχολείου μας είναι η ολόπλευρη και ισόρροπη ανάπτυξη του παιδιού. Επιχειρεί να το βοηθήσει δηλαδή, να αναπτυχθεί σωματικά, συναισθηματικά, νοητικά και κοινωνικά.

Η συγκεκριμένη Δράση προωθεί τους βασικούς στόχους του προγράμματος των ΖΕΠ και ειδικότερα:

 

    • την πραγματοποίηση εκπαιδευτικών δράσεων διαφοροποιημένης συνεκπαίδευσης σε εναλλακτικά περιβάλλοντα μάθησης για την επίτευξη των σκοπών μάθησης και ολόπλευρης ανάπτυξης της υποχρεωτικής εκπαίδευσης,

 

    • την ενίσχυση των γλωσσικών, γνωστικών και κοινωνικο-συναισθηματικών στάσεων και ικανοτήτων μάθησης και ανάπτυξης για να διασφαλισθούν η σχολική επιτυχία και η παροχή ίσων ευκαιριών μάθησης σε όλους τους μαθητές ανεξαρτήτως κοινωνικο-οικονομικής και πολιτισμικής προέλευσης,

 

    • αξιοποιεί το «άνοιγμα» στην κοινωνία καθώς αφορά: (α) τη μετάβαση του σχολείου σε χώρους που παρουσιάζουν υψηλό παιδευτικό ενδιαφέρον και προωθούν τους γενικότερους στόχους του προγράμματος και (β) τη συνεργασία με άτομα και φορείς που μπορούν στο πλαίσιο των δράσεων και πάντα με την παρουσία και τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών να συμβάλουν στην επίτευξη των στόχων αυτών,

 

    • διασφαλίζει την ουσιαστική εμπλοκή όλων των μαθητών

 

    • εμπλέκει άμεσα και ενεργά τους εκπαιδευτικούς,

 

    • Το περιεχόμενο της Δράσης σχετίζεται τόσο με: (α) το περιεχόμενο των διδασκόμενων μαθημάτων, όσο και με (β) τα δρώμενα και παρεμβάσεις στο κοινωνικό γίγνεσθαι, (γ) τους τομείς πολιτισμού και τέχνης, (δ) την τεχνολογία, (ε) τους χώρους εργασίας.

 

    • Κριτήριο για την επιλογή του περιεχομένου της συγκεκριμένης Δράσης αποτέλεσαν, εκτός από τους σκοπούς του πιλοτικού προγράμματος των ΖΕΠ, η ηλικία, τα ενδιαφέροντα και οι ανάγκες των μαθητών.

 

    1. Μεθοδολογία υλοποίησης (επιμέρους στάδια και δραστηριότητες):

      Έχει εξασφαλιστεί προσφορά του Ιδρύματος Μείζονος Ελληνισμού με εισιτήριο 6 ευρώ ανά μαθητή. Υπάρχουν διαθέσιμες ημερομηνίες μεταξύ 16/1/2012- 25/5/2012.

      Έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον συμμετοχής 99 μαθητές

      Έχουν προσφερθεί 6 εκπαιδευτικοί ως συνοδοί (ένας για κάθε τάξη)

      Η μετακίνηση των μαθητών θα γίνει με λεωφορείο της εταιρείας «Θύαμις».

      Υλοποίηση:

      Μετά την έγκριση της δράσης θα καθοριστεί σε συνεργασία με το Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού και το σύλλογο γονέων μια ημερομηνία για την επίσκεψη.

      Θα συγκεντρωθούν οι άδειες συμμετοχής των μαθητών από γονείς και κηδεμόνες.

      Μετά την εκτίμηση του αριθμού των μαθητών θα υπάρξει συμφωνία με την εταιρεία «Θύαμις» και με το ΄Ιδρυμα Μείζονος Ελληνισμού ώστε να εκδοθούν τιμολόγια επί πιστώσει στον Ειδικό Λογαριασμό του ΥΠΔΜΘ.

      Θα ενημερωθεί ο Δ/ντης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και ο οικείος Σχολικός Σύμβουλος.

      Θα προταθούν ονόματα μελών για συγκρότηση τριμελούς επιτροπής παραλαβής.

      Θα καταρτιστεί υπογεγραμμένος κατάλογος με τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν στην επίσκεψη. Για τους μικρούς μαθητές αντί υπογραφών θα υπάρχουν βεβαιώσεις των γονέων και κηδεμόνων για τη συμμετοχή τους. Η εν λόγω κατάσταση θα συνυπογράφεται και θα σφραγίζεται από εκπρόσωπο της εταιρείας «Θύαμις» και του Ιδρύματος Μείζονος Ελληνισμού.

      Θα συγκεντρωθεί φωτογραφικό υλικό από την εκδήλωση σε ψηφιακή μορφή.

Χρονοδιάγραμμα:

-                   συλλογή αδειών συμμετοχής από γονείς και κηδεμόνες: μέχρι 16/2/2012

-                   έγκριση από Δ/ντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης: μέχρι 23/2/2012

-                   ημερομηνία επίσκεψης: θα καθοριστεί σε διαθέσιμη ημερομηνία μεταξύ 1/3/2012- 30/3/2012.

Προϋπολογισμός:

Συνολικός προϋπολογισμός: 830,00 ευρώ

Ανάλυση:

Συμμετέχοντες:105

102 μαθητές και 6 συνοδοί

Κόστος ανά συμμετέχοντα: 6 ευρώ κόστος εισιτηρίου

Σύνολο 105*6=630 ευρώ

 

2 λεωφορεία

Κόστος: λεωφορείου 100 ευρώ

Σύνολο 100*2= 200 ευρώ

 

    1. Ενδεικτική χρονική διάρκεια υλοποίησης:

      Ενδεικτική έναρξη: 1/3/2012

      Ενδεικτική λήξη: 30/3/2012

       

    2. Συνεργασίες (Φορείς / Σχολεία / κρατικές ? δημοτικές δομές / πρόσωπα):

  • Τουριστική εταιρεία «Θύαμις»

  • Σύλλογο γονέων και κηδεμόνων

  • Σύλλογο διδασκόντων

  • Δ/ντή Εκπαίδευσης

  • Οικείο Σχολικό Σύμβουλο

  • ΔΕΠ Αθηναίων

  • Σχολική Επιτροπή

  • Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού

 

    1. Προβλεπόμενες ενέργειες δημοσιότητας:

  • Ανάρτηση σε ιστοσελίδα του σχολείου
  • Δελτίο τύπου στην εφημερίδα
  • Άλλες ενέργειες που ίσως προκύψουν από τη συνεργασία με την ΕΥΕ ΕΔ

 

    1. Προϋπολογισμός 4ης Επιμέρους Δράσης ανά κατηγορία δαπάνης:

      ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΔΡΑΣΗΣ ΑΝΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΔΑΠΑΝΗΣ

ΤΙΤΛΟΣ 4ης ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΔΡΑΣΗΣ

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΔΑΠΑΝΗΣ

ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ

(ΜΕ ΦΠΑ)

Παιδαγωγική επίσκεψη στο Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού:

παρακολούθηση της τρισδιάστατης ταινίας-ντοκιμαντέρ με τίτλο «Δαρβίνος: το μυστήριο της φύσης»

 

Κόστος λεωφορείων μετακίνησης

2*100=200 ευρώ

Κόστος εισιτηρίων εισόδου στο Μείζονος Ελληνισμού

105*6=630 ευρώ

ΣΥΝΟΛΟ

830?

 

 

    1. Παραδοτέα:

      Θα συνταχθεί έκθεση πεπραγμένων- απολογισμού. Θα γίνει απολογισμός της δράσης τόσο σε επίπεδο διοργάνωσης, όσο και σε επίπεδο επίτευξης των αρχικών στόχων της εκδήλωσης, στο πλαίσιο της Πράξης των ΖΕΠ. Θα δοθεί βαρύτητα στο παιδαγωγικό-κοινωνικό αποτέλεσμα της δράσης. Θα παρουσιαστεί τυχόν υλικό (π.χ. εκθέσεις ή εργασίες των μαθητών, φωτογραφικό υλικό) που προέκυψαν ως ανατροφοδότηση από την υλοποίηση ή προετοιμασία της δράσης. Τέλος θα υπάρχει ειδική αναφορά στις δράσεις ενημέρωσης και δημοσιότητας που υλοποιήθηκαν.

       

      4.12. Συνημμένα:

  1. αποκόμματα εισιτηρίων και τιμολόγια

  2. φωτοτυπίες έγκρισης συμμετοχής γονέων και κηδεμόνων

  3. ενημέρωση του Δ/ντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και του Σχολικού Συμβούλου

  4. πρακτικό συλλόγου διδασκόντων

  5. ο κατάλογος μαθητών και εκπαιδευτικών που συμμετείχαν με τις βεβαιώσεις συμμετοχής για μικρούς μαθητές

  6. φωτογραφικό υλικό, κλπ.