Σχέδιο Δράσης ΖΕΠ 2012-13 11η Επιμέρους Δράση
11.1. Τίτλος 11ης Επιμέρους Δράσης: Φιλαναγνωσία: <<OΝάβιντ δεν ήρθε για διακοπές.>> Ο μετανάστης- Οπρόσφυγας.(Ερευνα.)
ΤΑΞΗ*: Ε΄ |
ΣΥΝΟΛΟ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΑΞΗΣ*: 24 |
ΣΥΝΟΛΟ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΔΡΑΣΗ*: 24 |
ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΠΟΥ ΥΛΟΠΟΙΕΙ ΤΗΝ ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΔΡΑΣΗ* |
Χάιδα Γεωργία Δασκάλα Ε΄τάξης Θεοχάρη Γεωργία Δασκάλα (συνεργασία) |
-
Συνοπτική Περιγραφή:
Στα πλαίσια της φιλαναγνωσίας, θα διαβαστεί το βιβλίο: «Ο Ναβιντ δεν ήρθε για διακοπές». Θα προσεγγίσουν οι μαθητές και οι μαθήτριες βιωματικά και διαθεματικά την ταυτότητα του μετανάστη και του πρόσφυγα, ώστε να συνειδητοποιήσουν πως όλοι εν δυνάμει είμαστε πρόσφυγες ή μετανάστες και έτσι να αρθούν προκαταλήψεις και διαχωρισμοί, αρχικά μέσα στο σχολικό περιβάλλον και στη συνέχεια στο ευρύτερο κοινωνικό σύνολο.
Θα επισκεφτούμε συλλόγους κέντρα που απευθύνονται στον πρόσφυγα.
Θα κληθεί ο συγγραφές και η εικονογράφος του βιβλίου. Βιωματικά θα μιλήσουμε με πρόσφυγες- μετανάστες θα συλλέξουμε στοιχεία- πληροφορίες ιστορικά -κοινωνικά πολυπολιτισμικά
Θα ακουστουν τραγούδια, στίχοι θα δούμε αντίστοιχες ταινίες και τέλος θα δημιουργήσουμε την δική μας αφίσα ?κολαζ καθώς και θα ηχογραφήσουμε και θα αναπαράγουμε cd με σχόλια σκέψεις, τραγούδια πληροφορίες κ.α. για την ζωή και την γνωριμία μας με τους μετανάστες.
-
Παιδαγωγικοί Στόχοι:
-
Να μπορούν να ορίζουν τις έννοιες «μετανάστης», «πρόσφυγας», «μέτοικος», «άποικος», «έποικος», «παλιννόστηση», «διασπορά», «ομογενείς», «έθνος-γένος», «νόστος», «ξενοφοβία/ξενομανία», και να μπορούν να τις χρησιμοποιούν στη συζήτηση, ώστε να επιχειρηματολογούν για θέματα γύρω από αυτές.
-
Να ασχοληθούν με το ιδιαίτερο αυτό είδος (θέμα) λογοτεχνίας.
-
Να συσχετίσουν τη λογοτεχνική προσέγγιση με το εκάστοτε ιστορικό πλαίσιο Να προσεγγίσουν το θέμα του πρόσφυγα-μετανάστη από ιστορική, οικονομική, πολιτική, κοινωνιολογική και ψυχολογική προσέγγιση (εξωκειμενικά στοιχεία).
-
Να ερευνήσουν το θέμα της προσφυγιάς, μετανάστευσης μέσα στην οικογένεια και την τοπική τους κοινωνία.
-
Να μπορούν να αναζητούν τα αίτια της παλιννόστησης
-
Να ασκηθούν στην επεξεργασία του πολυτροπικού υλικού που θα συλλέξουν και να γράψουν το δικό τους κείμενο ?αφίσσα-cd, αναφερόμενοι στα θετικά ή και τα αρνητικά της μετανάστευσης.
-
Να αναδείξουν, χωρίς προκαταλήψεις, τις νέες συνθήκες που διαμορφώνει η μετανάστευση στον οικονομικό, εργασιακό, πολιτιστικό και εκπαιδευτικό επίπεδο.
-
Να διερευνήσουν τα προβλήματα επικοινωνίας με τους άλλους και κυρίως με τους συμμαθητές τους.
-
Να εξετάσουν τις δυνατότητες αξιοποίησης των ΤΠΕ για μια καλύτερη προσέγγιση του άλλου.
-
Άλλοι Στόχοι:
-
Να έρθουν σε επαφή με το συγγραφέα του βιβλίου και την εικονογράφο,
-
να ρωτήσουν να διερευνήσουν να προβληματιστούν να ευαισθητοποιηθούν.
-
Να συγκρίνουν κείμενα διαφορετικής πολιτισμικής ταυτότητας.
-
Να αξιοποιούν τις δυνατότητες ενημέρωσης-επικοινωνίας που του προσφέρουν οι ΤΠΕ.
Γλωσσικοί
-
Να μελετήσουν τη γλωσσική ποικιλία των κειμένων και να την ερμηνεύουν.
-
Να αποσαφηνίσουν την ορολογία: πρόσφυγες, μετανάστες, παλιννοστούντες, άποικοι, έποικοι κ.λπ.
-
Να εμπλουτίσουν το σχετικό λεξιλόγιό τους
-
Να μάθουν αντίστοιχες ξένες λέξεις.
-
Να ασκηθούν στη συνεργατική παραγωγή προφορικού και γραπτού λόγου.
-
Τεκμηρίωση της αναγκαιότητας:
Η συγκεκριμένη δράση προωθεί τους βασικούς στόχους του προγράμματος των ΖΕΠ και ειδικότερα:
Οι μαθητές θα πρέπει να αποκτήσουν:
-
Καλλιέργεια της ενσυναίσθησης
-
Να αμβλυνθούν τα αισθήματα ανασφάλειας και ξενοφοβίας, που τυχόν υπήρχαν.
-
Να οδηγηθούν σε εξωτερίκευση των συναισθημάτων τους
-
Να αποκτήσουν τη δυνατότητα διαχείρισης συγκρούσεων μέσα στο σχολικό περιβάλλον με τους συμμαθητές τους και στη συνέχεια στο ευρύτερο κοινωνικό.
-
Να οικοδομήσουν σχέσεις εμπιστοσύνης και συνεργασίας.
-
Να αναπτύξουν δεξιότητες αποτελεσματικής αναζήτησης στο διαδίκτυο και επιλογής της κατάλληλης πληροφορίας
-
Να οδηγηθούν σε αναστοχασμό και επαναπροσδιορισμό της ατομικής και κοινωνικής τους ταυτότητας
-
Να μάθουν να σέβονται τη διαφορετικότητα.
-
Να συνειδητοποιήσουν τα δικαιώματα των «μειονοτήτων».
-
Και να μην καταδικάζουν κάθε ρατσιστική έκφραση και συμπεριφορά των συμμαθητών τους
-
Να συνειδητοποιήσουν την πολυπολιτισμικότητα του κόσμου στον οποίο καλούνται να ζήσουν.
-
Ανάπτυξη Δημιουργικής γραφής,πλούσιου λεξιλογίου(Ανάπτυξη προφορικού λόγου.
-
Μεθοδολογία υλοποίησης (επιμέρους στάδια και δραστηριότητες):
Διοργάνωση:
Θα πάρουν μέρος οι μαθητές της Ε΄ τάξης (24) μαθητές και υπεύθυνη δασκάλα ορίζεται: η Χάιδα Γεωργία
Υλοποίηση ?χρονοδιάγραμμα:
Το πρόγραμμα θα διαρκέσει περίπου πέντε μήνες και θα πραγματοποιείται στα πλαίσια της ευέλικτης ζώνης ?φιλαναγνωσίας. Περίπου 10 ώρες θα χρειαστούν για ανάγνωση ?επεξεργασία του βιβλίου γνωστική, ερευνητική συλλογή στοιχείων, αναφορές. Θα πραγματοποιηθούν 4 δίωρες εκπαιδευτικές επισκέψεις σε αντίστοιχους χώρους, εργαστήρια με την παρουσία δημοσιογράφου-εικονογράφου ?κατασκευή αφίσας-cd επεξεργασία-αναπαραγωγή ΤΠΕ
Προϋπολογισμός: 500 ευρώ
Περιλαμβάνει εργασίες τυπογραφείου για την δημιουργία αφίσας, έκδοση.
Αγορά cd, γραφικής ύλης, αναλώσιμων Η/Υ
Δημιουργία εντύπων με αναφορά στους πρόσφυγες-μετανάστες.
-
Ενδεικτική χρονική διάρκεια υλοποίησης:
Ενδεικτική έναρξη: 1ος /2013
Ενδεικτική λήξη:?4ος -5ος /2013
-
Συνεργασίες (Φορείς / Σχολεία / κρατικές ? δημοτικές δομές / πρόσωπα):
-
Συγγραφέας:Πάνος Χριστοδούλου.
-
Εικονογράφηση: Άννα ? Μαρία Παπαδημητρίου.
-
Τυπογραφείο: Δ. Σωτηρόπουλος και ΣΙΑ Ο Ε
-
Σύλλογος: Πυξίδα
-
Ελληνικό συμβούλιο για πρόσφυγες
-
Διεθνής Αμνηστία
-
Πλαίσιο , εταιρεία πληροφοριακών συστημάτων.
-
Σύλλογος γονέων
-
Σύλλογος Διδασκόντων
-
Σχολική κοινότητα.
-
Προβλεπόμενες ενέργειες δημοσιότητας:
-
Δωρεάν διανομή στην σχολική κοινότητα,
-
στις Δημόσιες Βιβλιοθήκες και σε διάφορους Διαγωνισμούς
-
Προϋπολογισμός 11ης Επιμέρους Δράσης ανά κατηγορία δαπάνης:
ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΔΡΑΣΗΣ ΑΝΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΔΑΠΑΝΗΣ
ΤΙΤΛΟΣ 11ης ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΔΡΑΣΗΣ |
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΔΑΠΑΝΗΣ |
ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ (ΜΕ ΦΠΑ) |
Φιλαναγνωσία: <<OΝάβιντ δεν ήρθε για διακοπές.>> Ο μετανάστης- Οπρόσφυγας.(Ερευνα.) |
Τυπογραφικά έξοδα |
200,00? |
Αναλώσιμα Η/Υ |
150,00? |
|
Γραφική ύλη |
50,00? |
|
ΣΥΝΟΛΟ |
400,00? |
11.11. Παραδοτέα:
Θα συνταχθεί έκθεση απολογισμού. Θα γίνει ο απαιτούμενος απολογισμός σε επίπεδο διοργάνωσης όσο και σε επίπεδο επίτευξης των στόχων της εκδήλωσης στο πλαίσιο της πράξης των ΖΕΠ. Θα δοθεί βαρύτητα στο παιδαγωγικό ?κοινωνικό αποτέλεσμα της δράσης. Θα παρουσιαστεί τυχόν υλικό (εργασίες μαθητών) που προέκυψαν ως ανατροφοδότηση κατά την διαδικασία υλοποίησης της δράσης. Θα υπάρχει ειδική αναφορά στις δράσεις ενημέρωσης και δημοσιότητας που υλοποιήθηκαν.
-
Συνημμένα:
-
Αποστολή Παραστατικών-τιμολογίων
-
Συγκέντρωση υλικού οπτικοακουστικού από τις συναντήσεις
-
Τυπωμένη Αφίσα: ΅Πρόσφυγας-μετανάστης: <<Τόσο κοντά μας αλλά τόσο ξένος>>
-
Κατάλογος μαθητών ?εκπαιδευτικών που συμμετέχουν στη δράση.
-
Έκθεση Πεπραγμένων