Σχέδιο Δράσης ΖΕΠ 2012-13 7η Επιμέρους Δράση
-
Τίτλος 7ης Επιμέρους Δράσης: «Ένα μαγικό καπέλο στα Εξάρχεια»
ΤΑΞΗ*: Γ΄ |
ΣΥΝΟΛΟ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΑΞΗΣ*: 16 |
ΣΥΝΟΛΟ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΔΡΑΣΗ*: 16 |
ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΠΟΥ ΥΛΟΠΟΙΕΙ ΤΗΝ ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΔΡΑΣΗ* |
Καρανάση Αθηνά Δασκάλα Γ΄ τάξης |
-
Συνοπτική Περιγραφή:
Πρόκειται για την έκδοση ενός παραμυθιού ?λευκώματος όπου τα παιδιά με ένα μαγικό καπέλο, το οποίο θα μεταμορφώνεται μέσα από ένα κάδο ανακύκλωσης, θα περιηγηθούν σε όλα τα ιστορικά κτίρια των Εξαρχείων και τους ελεύθερους δημόσιους χώρους,(Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, Πολυτεχνείο, Υπουργείο Πολιτισμού, οικία Ναπολέοντα Λαπαθιώτη, οικία Σοφίας Βέμπω, Μπλε πολυκατοικία, παλαιό 36ο Δημ.Σχ. Αθηνών, πλατεία Εξαρχείων, λόφος του Στρέφη και Πεδίον του Άρεως) θα αναζητήσουν ιστορικά στοιχεία και θα βιώσουν την ιστορικότητα της περιοχής από τις αρχές του 19ου αιώνα οπού υπάρχουν τα πρώτα στοιχεία κατοίκησης των Εξαρχείων μέχρι και σήμερα. Θα επισκεφτούν τους χώρους-κτίρια φορώντας καπέλα και ρούχα της εκάστοτε ιστορικής περιόδου (αρχές 19ου αι., μεσοπόλεμος, γερμανική κατοχή, δεκαετία 60, πολυτεχνείο, σήμερα), θα ακούσουν μουσικές και τραγούδια, θα δουν πίνακες και γκραβούρες και θα συνομιλήσουν με ανθρώπους που έχουν μνήμες από τα παλιά. Στο τέλος θα γράψουν και θα εκδώσουν τη δική τους ιστορία.
-
Παιδαγωγικοί Στόχοι:
- να κατανοήσουν την έννοια της ιστορικότητας και την εξέλιξη του πολιτισμού και της κοινωνίας
- να καλλιεργήσουν τη γλωσσική έκφραση με έμμεσο και βιωματικό τρόπο
- να αναπτύξουν την κριτική και δημιουργική σκέψη
- να προσδιορίσουν στοιχεία της πολιτιστικής κληρονομιάς
-
Άλλοι Στόχοι:
- να γνωρίσουν τη σημαντικότητα της περιοχής τους στην διάρκεια των χρόνων
- να εξοικειωθούν με το ιστορικό γίγνεσθαι μέσα από δράσεις και έρευνα
- να κατανοήσουν την αξία της ανακύκλωσης αφού το καπέλο θα μεταμορφώνεται και θα δίνει καινούριες πληροφορίες μέσα από έναν κάδο ανακύκλωσης
- να παρατηρούν και ν? αξιοποιούν εικαστικά το άμεσο και ευρύτερο τους περιβάλλον
- να αναπτύξουν τη φαντασία τους και να δημιουργήσουν καλλιτεχνικά τα δικά τους καπέλα μα τη δική τους ιστορία
- να απολαύσουν τη δημιουργία της γραφής, της καλλιτεχνικής έκφρασης και της έκδοσης του δικού τους παραμυθιού
-
Τεκμηρίωση της αναγκαιότητας:
Η συγκεκριμένη Δράση προωθεί τους βασικούς στόχους του προγράμματος των ΖΕΠ και ειδικότερα:
-
την πραγματοποίηση εκπαιδευτικών δράσεων σε εναλλακτικά περιβάλλοντα μάθησης για την επίτευξη των σκοπών μάθησης και ολόπλευρης ανάπτυξης της υποχρεωτικής εκπαίδευσης,
-
την ενίσχυση των γλωσσικών, γνωστικών και κοινωνικο-συναισθηματικών στάσεων και ικανοτήτων μάθησης και ανάπτυξης για να διασφαλισθούν η σχολική επιτυχία και η παροχή ίσων ευκαιριών μάθησης σε όλους τους μαθητές ανεξαρτήτως κοινωνικο-οικονομικής και πολιτισμικής προέλευσης,
-
διασφαλίζει την ουσιαστική εμπλοκή όλων των μαθητών
-
αποτελεί διδακτική παρέμβαση και ενσωματώνεται στη γενική εκπαιδευτική διαδικασία καθώς δεν αποτελεί απλή έκθεση των μαθητών σε ποικίλες γνώσεις αλλά σε εμπειρίες που αναπτύσσουν ολόπλευρα την προσωπικότητα του
-
Το περιεχόμενο της Δράσης σχετίζεται τόσο με: (α) το περιεχόμενο των διδασκόμενων μαθημάτων, όσο και με (β) τα δρώμενα και παρεμβάσεις στο κοινωνικό και ιστορικό γίγνεσθαι, (γ) τους τομείς πολιτισμού και τέχνης.
-
Κριτήριο για την επιλογή του περιεχομένου της συγκεκριμένης Δράσης αποτέλεσαν, εκτός από τους σκοπούς του πιλοτικού προγράμματος των ΖΕΠ, η ηλικία, τα ενδιαφέροντα και οι ανάγκες των μαθητών.
-
Μεθοδολογία υλοποίησης (επιμέρους στάδια και δραστηριότητες):
Διοργάνωση:
Θα πάρουν μέρος οι μαθητές της Γ΄τάξης (16 μαθητές) και υπεύθυνη δασκάλα ορίζεται η Αθηνά Καρανάση. Θα συνεργαστούν επίσης οι εκπαιδευτικοί: Ελένη Μολασσιώτη, Χαράλαμπος Μπαλτάς, Ελισάβετ Παντελιάδου.
Υλοποίηση-χρονοδιάγραμμα:
Το πρόγραμμα θα διαρκέσει τέσσερις (4) μήνες, και θα υλοποιείται τις ώρες της ευέλικτης ζώνης. Περίπου οχτώ διδακτικές ώρες θα αφιερωθούν στην έρευνα και συλλογή ιστορικών ντοκουμέντων. Θα προγραμματιστούν πέντε (5) δίωρες εκπαιδευτικές επισκέψεις στα προαναφερθέντα κτίρια-χώρους και στη συνέχεια θα γίνουν εικαστικά και λογοτεχνικά εργαστήρια για την κατασκευή καπέλων και τη συγγραφή της ιστορίας μας.
Προϋπολογισμός: Συνολικός προϋπολογισμός: 1000 ευρώ
Περιλαμβάνει όλες τις εργασίες του τυπογραφείου (ατελιέ, σελιδοποίηση, έκδοση)
-
Ενδεικτική χρονική διάρκεια υλοποίησης:
Ενδεικτική Ενδεικτική έναρξη: 1ος/2013
Ενδεικτική λήξη: 4ος/2013
-
Συνεργασίες (Φορείς / Σχολεία / κρατικές ? δημοτικές δομές / πρόσωπα):
-
Αρχαιολογικό Μουσείο Αθηνών
-
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο
-
Εικονογράφος: Άρης Λιάμπος
-
Συγγραφέας: Άννη Θεοχάρη
-
Τυπογραφείο: Δ.Σωτηρόπουλος και ΣΙΑ Ο
-
Σύλλογος Διδασκόντων
-
Σύλλογος Γονέων
-
Σχολική κοινότητα
-
Οικείο Σχολικό Σύμβουλο
-
Δ/ντή Εκπαίδευσης
-
Προβλεπόμενες ενέργειες δημοσιότητας:
-
Δωρεάν διανομή σε όλη τη σχολική κοινότητα ,
-
στις δημόσιες βιβλιοθήκες και
-
σε διαγωνισμούς μαθητικών εντύπων.
-
Προϋπολογισμός 7ηης Επιμέρους Δράσης ανά κατηγορία δαπάνης:
ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΔΡΑΣΗΣ ΑΝΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΔΑΠΑΝΗΣ
ΤΙΤΛΟΣ 7ηςης ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΔΡΑΣΗΣ |
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΔΑΠΑΝΗΣ |
ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ (ΜΕ ΦΠΑ) |
Ένα Μαγικό καπέλο στα Εξάρχεια |
εργασίες του τυπογραφείου (ατελιέ, σελιδοποίηση, έκδοση)
|
900,00? |
|
Αναλώσιμα Η/Υ |
100,00 |
ΣΥΝΟΛΟ |
1000.00? |
-
Παραδοτέα:
Θα συνταχθεί έκθεση πεπραγμένων- απολογισμού. Θα γίνει απολογισμός της δράσης τόσο σε επίπεδο διοργάνωσης, όσο και σε επίπεδο επίτευξης των αρχικών στόχων της εκδήλωσης, στο πλαίσιο της Πράξης των ΖΕΠ. Θα δοθεί βαρύτητα στο παιδαγωγικό-κοινωνικό αποτέλεσμα της δράσης. Θα παρουσιαστεί τυχόν υλικό (π.χ. εκθέσεις ή εργασίες των μαθητών) που προέκυψαν ως ανατροφοδότηση από την υλοποίηση ή προετοιμασία της δράσης. Τέλος θα υπάρχει ειδική αναφορά στις δράσεις ενημέρωσης και δημοσιότητας που υλοποιήθηκαν.
-
Συνημμένα:
-
Αποστολή παραστατικών- τιμολογίων της εκκαθάρισης
-
Συγκέντρωση φωτογραφικού υλικού από τις συναντήσεις
-
Το τυπωμένο βιβλίο «Ένα μαγικό καπέλο στα Εξάρχεια»
-
ο κατάλογος μαθητών και εκπαιδευτικών που συμμετείχαν στη δράση
-
έκθεση πεπραγμένων