Σχέδιο Δράσης ΖΕΠ 2012-13 6η Επιμέρους Δράση
Τίτλος 6ης Επιμέρους Δράσης:
Εκπαιδευτική Επίσκεψη στο Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού: παρακολούθηση της έκθεσης: ¨Αποστολή: Παγωμένη Ανταρκτική¨, που φιλοξενείται στο ΙΜΕ από το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας του Λονδίνου.
ΤΑΞΗ*: Α΄ |
ΣΥΝΟΛΟ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΑΞΗΣ*: 10 |
ΣΥΝΟΛΟ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΔΡΑΣΗ*:10 |
ΤΑΞΗ*: Β΄ |
ΣΥΝΟΛΟ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΑΞΗΣ*: 16 |
ΣΥΝΟΛΟ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΔΡΑΣΗ*:16 |
ΤΑΞΗ*: Γ΄ |
ΣΥΝΟΛΟ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΑΞΗΣ*: 16 |
ΣΥΝΟΛΟ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΔΡΑΣΗ*:16 |
ΤΑΞΗ*: Ε΄ |
ΣΥΝΟΛΟ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΑΞΗΣ*: 24 |
ΣΥΝΟΛΟ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΔΡΑΣΗ*:23 |
ΤΑΞΗ*: ΣΤ΄ |
ΣΥΝΟΛΟ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΑΞΗΣ*: 13 |
ΣΥΝΟΛΟ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΔΡΑΣΗ*:13 |
ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΠΟΥ ΥΛΟΠΟΙΟΥΝ ΤΗΝ ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΔΡΑΣΗ* |
Καραγιάννη Σοφία Δασκάλα Α΄τάξης Κωνσταντοπούλου Γεωργία Δασκάλα Β΄τάξης Καρανάση Αθηνά Δασκάλα Γ΄τάξης Χάιδα Γεωργία Δασκάλα Ε΄τάξης Σπυριούνη Αικατερίνη Δασκάλα ΣΤ΄τάξης |
-
Συνοπτική Περιγραφή:
Οι μαθητές των Α, Β, Γ, Ε, ΣΤ τάξεων του σχολείου μας θα έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν την έκθεση ¨Αποστολή: Παγωμένη Ανταρκτική¨, μια εμπειρία που θα τους επιτρέψει να γίνουν ¨ειδικοί¨ στο πιο κρύο, το πιο άγριο και το πιο απομακρυσμένο μέρος της γης και να εργαστούν στο μεγαλύτερο φυσικό εργαστήριο της ανθρωπότητας μέσα από μια ποικιλία πηγών, βασιζόμενοι σε πρωτοποριακό σχεδιασμό και προηγμένη τεχνολογία.
-
Παιδαγωγικοί Στόχοι:
Η συγκεκριμένη δράση αποτελεί μια προσπάθεια να δώσει κίνητρα στο παιδί:
-
για προβληματισμό και δράση που θα το προσελκύσουν
-
να αντλήσει τις πληροφορίες που χρειάζεται ώστε σιγά σιγά
-
να καλλιεργηθεί η διερευνητική, περιβαλλοντική, κοινωνική, αισθητική και πολιτισμική ευαισθησία του.
-
Άλλοι Στόχοι:
- Ο εμπλουτισμός της ζωής των μαθητών με αισθητικές εμπειρίες, κίνητρα, συγκίνηση και απόλαυση.
- Ικανοποίηση της ανάγκης για εξερεύνηση, γνώσεις, μελέτη και ανακάλυψη του γύρω τους κόσμου και του εαυτού τους.
-
Τεκμηρίωση της αναγκαιότητας:
Σκοπός του σχολείου μας είναι η ολόπλευρη και ισόρροπη ανάπτυξη του παιδιού. Επιχειρεί να το βοηθήσει δηλαδή, να αναπτυχθεί σωματικά, συναισθηματικά, νοητικά και κοινωνικά.
Η συγκεκριμένη Δράση προωθεί τους βασικούς στόχους του προγράμματος των ΖΕΠ και ειδικότερα:
-
την πραγματοποίηση εκπαιδευτικών δράσεων διαφοροποιημένης συνεκπαίδευσης σε εναλλακτικά περιβάλλοντα μάθησης για την επίτευξη των σκοπών μάθησης και ολόπλευρης ανάπτυξης της υποχρεωτικής εκπαίδευσης,
-
την ενίσχυση των γλωσσικών, γνωστικών και κοινωνικο-συναισθηματικών στάσεων και ικανοτήτων μάθησης και ανάπτυξης για να διασφαλισθούν η σχολική επιτυχία και η παροχή ίσων ευκαιριών μάθησης σε όλους τους μαθητές ανεξαρτήτως κοινωνικο-οικονομικής και πολιτισμικής προέλευσης,
-
αξιοποιεί το «άνοιγμα» στην κοινωνία καθώς αφορά: (α) τη μετάβαση του σχολείου σε χώρους που παρουσιάζουν υψηλό παιδευτικό ενδιαφέρον και προωθούν τους γενικότερους στόχους του προγράμματος και (β) τη συνεργασία με άτομα και φορείς που μπορούν στο πλαίσιο των δράσεων και πάντα με την παρουσία και τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών να συμβάλουν στην επίτευξη των στόχων αυτών,
-
διασφαλίζει την ουσιαστική εμπλοκή όλων των μαθητών
-
εμπλέκει άμεσα και ενεργά τους εκπαιδευτικούς,
-
Το περιεχόμενο της Δράσης σχετίζεται τόσο με: (α) το περιεχόμενο των διδασκόμενων μαθημάτων, όσο και με (β) τα δρώμενα και παρεμβάσεις στο κοινωνικό γίγνεσθαι, όπως την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση (γ) τους τομείς πολιτισμού και τέχνης, (δ) την τεχνολογία, (ε) τους χώρους εργασίας.
-
Κριτήριο για την επιλογή του περιεχομένου της συγκεκριμένης Δράσης αποτέλεσαν, εκτός από τους σκοπούς του πιλοτικού προγράμματος των ΖΕΠ, η ηλικία, τα ενδιαφέροντα και οι ανάγκες των μαθητών των συγκεκριμένων τάξεων.
-
Μεθοδολογία υλοποίησης (επιμέρους στάδια και δραστηριότητες):
- oΈχει εξασφαλιστεί προσφορά του Ιδρύματος Μείζονος Ελληνισμού με εισιτήριο 7,5 ευρώ ανά μαθητή. Έχει καθοριστεί ως ημερομηνία επίσκεψης η Παρασκευή 25/1/2013.
- o Έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον συμμετοχής 79 μαθητές
- oΈχουν προσφερθεί 5 εκπαιδευτικοί ως συνοδοί.
- oΗ μετακίνηση των μαθητών θα γίνει με λεωφορείο της εταιρείας «Θύαμις».
Υλοποίηση:
- Μετά την έγκριση της δράσης θα καθοριστεί σε συνεργασία με το Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού και το σύλλογο γονέων η υλοποίηση της επίσκεψης.
- Θα συγκεντρωθούν οι άδειες συμμετοχής των μαθητών από γονείς και κηδεμόνες.
- Μετά την εκτίμηση του αριθμού των μαθητών θα υπάρξει συμφωνία με την εταιρεία «Θύαμις» και με το ΄Ιδρυμα Μείζονος Ελληνισμού ώστε να εκδοθούν τιμολόγια επί πιστώσει στον Ειδικό Λογαριασμό του ΥΠΑΙΘΠΑ.
- Θα ενημερωθεί ο Δ/ντης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και ο οικείος Σχολικός Σύμβουλος.
- Θα προταθούν ονόματα μελών για συγκρότηση τριμελούς επιτροπής παραλαβής.
- Θα καταρτιστεί υπογεγραμμένος κατάλογος με τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν στην επίσκεψη. Για τους μικρούς μαθητές αντί υπογραφών θα υπάρχουν βεβαιώσεις των γονέων και κηδεμόνων για τη συμμετοχή τους. Η εν λόγω κατάσταση θα συνυπογράφεται και θα σφραγίζεται από εκπρόσωπο της εταιρείας «Θύαμις» και του Ιδρύματος Μείζονος Ελληνισμού.
- Θα συγκεντρωθεί φωτογραφικό υλικό από την εκδήλωση σε ψηφιακή μορφή.
Χρονοδιάγραμμα:
- συλλογή αδειών συμμετοχής από γονείς και κηδεμόνες: μέχρι 10/1/2013
- έγκριση από Δ/ντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης: μέχρι 15/1/2013
- ημερομηνία επίσκεψης: 25/1/2013
-
Ενδεικτική χρονική διάρκεια υλοποίησης:
Ενδεικτική έναρξη: 9ος -2012
Ενδεικτική λήξη: 6ος -2013
-
Συνεργασίες (Φορείς / Σχολεία / κρατικές ? δημοτικές δομές / πρόσωπα):
-
Τουριστική εταιρεία «Θύαμις»
-
Σύλλογο γονέων και κηδεμόνων
-
Σύλλογο διδασκόντων
-
Δ/ντή Εκπαίδευσης
-
Οικείο Σχολικό Σύμβουλο
-
ΔΕΠ Αθηναίων
-
Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού
-
Προβλεπόμενες ενέργειες δημοσιότητας:
- Ανάρτηση σε ιστοσελίδα του σχολείου
- Δελτίο τύπου στην εφημερίδα
- Άλλες ενέργειες που ίσως προκύψουν από τη συνεργασία με την ΕΥΕ ΕΔ
-
Προϋπολογισμός 6ης Επιμέρους Δράσης ανά κατηγορία δαπάνης:
ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΔΡΑΣΗΣ ΑΝΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΔΑΠΑΝΗΣ
ΤΙΤΛΟΣ 6ης ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΔΡΑΣΗΣ |
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΔΑΠΑΝΗΣ |
ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ (ΜΕ ΦΠΑ) |
Παιδαγωγική επίσκεψη στο Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού: παρακολούθηση της έκθεσης: ¨Αποστολή Παγωμένη Ανταρκτική¨
|
Κόστος λεωφορείων μετακίνησης |
2*130=260 ? |
Κόστος εισιτηρίων εισόδου στο Μείζονος Ελληνισμού |
79*6,5=513,5 ? |
|
ΣΥΝΟΛΟ |
773,5 ? |
-
Παραδοτέα:
Θα συνταχθεί έκθεση πεπραγμένων- απολογισμού. Θα γίνει απολογισμός της δράσης τόσο σε επίπεδο διοργάνωσης, όσο και σε επίπεδο επίτευξης των αρχικών στόχων της εκδήλωσης, στο πλαίσιο της Πράξης των ΖΕΠ. Θα δοθεί βαρύτητα στο παιδαγωγικό-κοινωνικό αποτέλεσμα της δράσης. Θα παρουσιαστεί τυχόν υλικό (π.χ. εκθέσεις ή εργασίες των μαθητών, φωτογραφικό υλικό) που προέκυψαν ως ανατροφοδότηση από την υλοποίηση ή προετοιμασία της δράσης. Τέλος θα υπάρχει ειδική αναφορά στις δράσεις ενημέρωσης και δημοσιότητας που υλοποιήθηκαν.
6.12. Συνημμένα:
-
αποκόμματα εισιτηρίων και τιμολόγια
-
φωτοτυπίες έγκρισης συμμετοχής γονέων και κηδεμόνων
-
ενημέρωση του Δ/ντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και του Σχολικού Συμβούλου
-
πρακτικό συλλόγου διδασκόντων
-
ο κατάλογος μαθητών και εκπαιδευτικών που συμμετείχαν με τις βεβαιώσεις συμμετοχής για μικρούς μαθητές
-
φωτογραφικό υλικό, κλπ.