Σχέδιο Δράσης ΖΕΠ 2012-13 5η Επιμέρους Δράση
-
Τίτλος 5ης Επιμέρους Δράσης:
Εκπαιδευτική Επίσκεψη στο Μουσείο Συναισθημάτων: «Ποιος είμαι εγώ;»
ΤΑΞΗ*: Α΄ |
ΣΥΝΟΛΟ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΑΞΗΣ*: 16 |
ΣΥΝΟΛΟ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΔΡΑΣΗ*: 16 |
ΤΑΞΗ: Β΄ |
ΣΥΝΟΛΟ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΑΞΗΣ: 10 |
ΣΥΝΟΛΟ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΔΡΑΣΗ: 10 |
ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΠΟΥ ΥΛΟΠΟΙΕΙ ΤΗΝ ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΔΡΑΣΗ* |
Καραγιάννη Σοφία Δασκάλα Α΄τάξης Κωνσταντοπούλου Γεωργία Δασκάλα Β ΄τάξης
|
-
Συνοπτική Περιγραφή:
Η συγκεκριμένη δράση αποτελεί μια προσπάθεια αλλαγής πλεύσης προς το «Νέο Μουσείο» όπως έχει διαμορφωθεί σήμερα και στις δυνατότητες που αυτό προσφέρει, όταν μπορεί να συνδεθεί με τις σύγχρονες μαθησιακές θεωρίες, τα ενδιαφέροντα και τις ανάγκες του παιδιού καθώς και το σχολικό αναλυτικό πρόγραμμα.
Οι μαθητές των τάξεων Α΄ και Β΄ θα έχουν την δυνατότητα μέσα από το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Ποιος είμαι εγώ;» στο διαδραστικό μουσείο, που χρησιμοποιεί τα εκθέματα του, το παιχνίδι και τα παραμύθια, να ενθαρρυνθούν να γνωρίσουν τον εαυτό τους και να κατανοήσουν τον κόσμο των συναισθημάτων!... Τα παιδιά θα ενθαρρυνθούν να γνωρίσουν τον εαυτό τους και οι δάσκαλοι να γνωρίσουν τους μαθητές τους καλύτερα!
-
Παιδαγωγικοί Στόχοι:
Οι μικροί μαθητές εξοικειώνονται με το χώρο του μουσείου και σταδιακά εδραιώνεται μια φιλική σχέση με αυτή.:
Σκοπός του προγράμματος είναι :
-
να προτρέψει τα παιδιά να αναγνωρίσουν τις ικανότητες και τα ταλέντα τους ενεργοποιώντας τις εσωτερικές τους πηγές αυτοεκτίμησης
-
να ενθαρρύνει τα παιδιά να κατανοήσουν πως όλοι έχουμε δυσκολίες που είναι σημαντικό να τις αναγνωρίζουμε και να τις αγαπήσουμε ως κομμάτι του εαυτού μας που μας δυναμώνει
-
να αναγνωρίσουν τα παιδιά την αξία των επιθυμιών τους ως ένα πολύ σημαντικό κομμάτι του εαυτού τους που μπορεί να γίνει η πυξίδα μιας ευτυχισμένης ζωής
Θα φτιάξουν έναν κήπο με τα δικά τους ταλέντα, θα σκεφτούν και θα αναγνωρίσουν τις δυσκολίες τους με τη βοήθεια του δυσκολομετρητή, θα εκφράσουν, μέσα από τη ζωγραφική, μια δική τους επιθυμία για να την στείλουν στο δεντρόσπιτο των επιθυμιών του μουσείου.
Στο πρόγραμμα χρησιμοποιούνται τα διαδραστικά εκθέματα: «Ο κήπος με τα ταλέντα», «Ο δυσκολομετρητής», «Συναισθήματα», «Επιθυμίες»
-
Άλλοι Στόχοι:
-
ανάπτυξη επικοινωνιακής και συνεργατικής ικανότητας
-
Ικανοποίηση της ανάγκης τους για εξερεύνηση,
-
μελέτη και ανακάλυψη του γύρω τους κόσμου και του εαυτού τους.
-
να καλλιεργηθεί η αισθητική και πολιτιστική ευαισθησία των μαθητών
-
Τεκμηρίωση της αναγκαιότητας:
Σκοπός του σχολείου μας είναι η ολόπλευρη και ισόρροπη ανάπτυξη του παιδιού. Επιχειρεί να το βοηθήσει δηλαδή, να αναπτυχθεί σωματικά, συναισθηματικά, νοητικά και κοινωνικά.
Η συγκεκριμένη Δράση προωθεί τους βασικούς στόχους του προγράμματος των ΖΕΠ και ειδικότερα:
-
την πραγματοποίηση εκπαιδευτικών δράσεων διαφοροποιημένης συνεκπαίδευσης σε εναλλακτικά περιβάλλοντα μάθησης για την επίτευξη των σκοπών μάθησης και της ολόπλευρης ανάπτυξης των μαθητών,
-
την ενίσχυση των γλωσσικών, γνωστικών και κοινωνικο-συναισθηματικών στάσεων και ικανοτήτων μάθησης και ανάπτυξης για να διασφαλισθούν η σχολική επιτυχία και η παροχή ίσων ευκαιριών μάθησης σε όλους τους μαθητές ανεξαρτήτως κοινωνικο-οικονομικής και πολιτισμικής προέλευσης,
-
αξιοποιεί το «άνοιγμα» στην κοινωνία καθώς αφορά: (α) τη μετάβαση του σχολείου σε χώρους που παρουσιάζουν υψηλό παιδευτικό ενδιαφέρον και προωθούν τους γενικότερους στόχους του προγράμματος και (β) τη συνεργασία με άτομα και φορείς που μπορούν στο πλαίσιο των δράσεων και πάντα με την παρουσία και τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών να συμβάλουν στην επίτευξη των στόχων αυτών,
-
διασφαλίζει την ουσιαστική εμπλοκή όλων των μαθητών
-
εμπλέκει άμεσα και ενεργά τους εκπαιδευτικούς,
-
αποτελεί διδακτική παρέμβαση και ενσωματώνεται στη γενική εκπαιδευτική διαδικασία εφόσον έχει προηγηθεί η αντίστοιχη ενότητα της Βυζαντινής Ιστορίας στο μάθημα της Ιστορίας η οποία αποτέλεσε αντικείμενο κριτικής ανάλυσης και στοχασμού.
-
Το περιεχόμενο της Δράσης σχετίζεται εκτός από το περιεχόμενο των διδασκόμενων μαθημάτων, και με (β) τα δρώμενα και παρεμβάσεις στο κοινωνικό γίγνεσθαι, (β) τους τομείς πολιτισμού και τέχνης, (δ) τους χώρους εργασίας.
-
Κριτήριο για την επιλογή του περιεχομένου της συγκεκριμένης Δράσης αποτέλεσαν, εκτός από τους σκοπούς του πιλοτικού προγράμματος των ΖΕΠ, η ηλικία, τα ενδιαφέροντα και οι ανάγκες των μαθητών της συγκεκριμένης τάξης.
-
Μεθοδολογία υλοποίησης (επιμέρους στάδια και δραστηριότητες):
Διοργάνωση:
- oΈχει εξασφαλιστεί προσφορά του Μουσείου Συναισθημάτων με εισιτήριο 9 ευρώ ανά μαθητή. Υπάρχουν διαθέσιμες ημερομηνίες μεταξύ 8/4/2013- 10/5/2013.
- oΈχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον συμμετοχής 26 μαθητές
- oΈχουν προσφερθεί 2 εκπαιδευτικοί ως συνοδοί (ένας για κάθε τάξη)
- oΗ μετακίνηση των μαθητών θα γίνει με λεωφορείο της εταιρείας «Θύαμις»
Υλοποίηση:
- Μετά την έγκριση της δράσης θα καθοριστεί σε συνεργασία με το μουσείο και το σύλλογο γονέων μια ημερομηνία για την επίσκεψη.
- Θα συγκεντρωθούν οι άδειες συμμετοχής των μαθητών από γονείς και κηδεμόνες.
- Μετά την εκτίμηση του αριθμού των μαθητών θα υπάρξει συμφωνία με την εταιρεία «Θύαμις» και με την ξεναγό ώστε να εκδοθούν τιμολόγια επί πιστώσει στον Ειδικό Λογαριασμό του ΥΠΑΙΘΠΑ.
- Θα ενημερωθεί ο Δ/ντης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και ο οικείος Σχολικός Σύμβουλος.
- Θα προταθούν ονόματα μελών για συγκρότηση τριμελούς επιτροπής παραλαβής.
- Θα καταρτιστεί υπογεγραμμένος κατάλογος με τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν στην επίσκεψη. Για τους μικρούς μαθητές αντί υπογραφών θα υπάρχουν βεβαιώσεις των γονέων και κηδεμόνων για τη συμμετοχή τους. Η εν λόγω κατάσταση θα συνυπογράφεται και θα σφραγίζεται από εκπρόσωπο της εταιρείας «Θύαμις» και από την/ον ξεναγό.
- Θα συγκεντρωθεί φωτογραφικό υλικό από την εκδήλωση σε ψηφιακή μορφή.
Χρονοδιάγραμμα:
- συλλογή αδειών συμμετοχής από γονείς και κηδεμόνες: μέχρι 20/3/2013
- έγκριση από Δ/ντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης: μέχρι 28/3/2013
- ημερομηνία επίσκεψης: θα καθοριστεί σε διαθέσιμη ημερομηνία μεταξύ 8/4/2013- 10/5/2013.
-
Ενδεικτική χρονική διάρκεια υλοποίησης:
Ενδεικτική έναρξη: 9ος -2012
Ενδεικτική λήξη: 6ος -2013
-
Συνεργασίες (Φορείς / Σχολεία / κρατικές ? δημοτικές δομές / πρόσωπα):
-
Τουριστική εταιρεία
-
Σύλλογο γονέων και κηδεμόνων
-
Σύλλογο διδασκόντων
-
Δ/ντή εκπαίδευσης
-
Οικείο Σχολικό Σύμβουλο
-
ΔΕΠ Αθηναίων
-
Μουσείο Συναισθημάτων
-
Προβλεπόμενες ενέργειες δημοσιότητας:
? Ανάρτηση σε ιστοσελίδα του σχολείου
? Κατασκευή αφίσας
? Δελτίο τύπου στην εφημερίδα
? Άλλες ενέργειες που ίσως προκύψουν από τη συνεργασία με την ΕΥΕ ΕΔ
-
Προϋπολογισμός 5ης Επιμέρους Δράσης ανά κατηγορία δαπάνης:
ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΔΡΑΣΗΣ ΑΝΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΔΑΠΑΝΗΣ
ΤΙΤΛΟΣ 3ηςΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΔΡΑΣΗΣ |
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΔΑΠΑΝΗΣ |
ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ (ΜΕ ΦΠΑ) |
|
Κόστος εισιτηρίων |
26*9=234 |
Εκπαιδευτική Επίσκεψη στο Μουσείο Συναισθημάτων
|
Κόστος λεωφορείου (30 ατόμων) εταιρείας Θύαμις για μετακίνηση
|
100 ευρώ |
ΣΥΝΟΛΟ |
334? |
-
Παραδοτέα:
Θα συνταχθεί έκθεση πεπραγμένων- απολογισμού. Θα γίνει απολογισμός της δράσης τόσο σε επίπεδο διοργάνωσης, όσο και σε επίπεδο επίτευξης των αρχικών στόχων της εκδήλωσης, στο πλαίσιο της Πράξης των ΖΕΠ. Θα δοθεί βαρύτητα στο παιδαγωγικό-κοινωνικό αποτέλεσμα της δράσης. Θα παρουσιαστεί τυχόν υλικό (π.χ. εκθέσεις ή εργασίες των μαθητών, φωτογραφικό υλικό) που προέκυψαν ως ανατροφοδότηση από την υλοποίηση ή προετοιμασία της δράσης. Τέλος θα υπάρχει ειδική αναφορά στις δράσεις ενημέρωσης και δημοσιότητας που υλοποιήθηκαν.
5.12. Συνημμένα:
-
τιμολόγια
-
φωτοτυπίες έγκρισης συμμετοχής γονέων και κηδεμόνων
-
ενημέρωση του Δ/ντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και του Σχολικού Συμβούλου
-
πρακτικό συλλόγου διδασκόντων
-
ο κατάλογος μαθητών και εκπαιδευτικών που συμμετείχαν με τις βεβαιώσεις συμμετοχής για μικρούς μαθητές
-
φωτογραφικό υλικό, κλπ.