Απολογισμός Επιμέρους Δράσεων Σχεδίου Δράσης ΖΕΠ 2012-13 (3)

Αξιολόγηση των επιμέρους δράσεων: 2η: Παρακολούθηση θεατρικής παράστασης το «Το γαϊτανάκι», 6η: Παιδαγωγική επίσκεψη στο Ίδρυμα, Μείζονος Ελληνισμού: έκθεση «Αποστολή Παγωμένη Ανταρκτική», 9η: «Έκδοση του εφημεριδοπεριοδικού, ΟΙ ΦΙΛΙΕΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ» 10η : «Ένας κοκκινολαίμης στο κυπαρίσσι» Δημιουργική ανάγνωση του βιβλίου της Λενέτας Στρανη, Το Ξενοπούλι και ο Συνορίτης ποταμός (2012) από το δάσκαλο της Δ΄ τάξης κ. Μπαλτά Χαράλαμπο.

 

Τα προγράμματα τα οποία υλοποιήθηκαν τη σχολική χρονιά 2012/2013 ήταν δύο τα οποία υποβλήθηκαν ως σχέδια δράσης με τελικά προϊόντα ένα βιβλίο με θέμα τα πουλιά κι ένα σχολικό έντυπο με τίτλο «Οι φιλίες των παιδιών», (τχ. 6, 2013). Τα προγράμματα υλοποιήθηκαν και τα δύο με επιτυχία. Η συνεργασία μου με τους/τις εκπαιδευτικούς, ιδιαίτερα τη δασκάλα συνεκπαίδευσης/συνδιδασκαλίας κ.Ελισάβετ Παντελιάδου, ήταν καθοριστική για την πορεία τους. Οι δράσεις δημοσιοποίησης στην κοινότητα ήταν πολλές: συνέντευξη τύπου, παράσταση Καραγκιόζη, δημοσιεύεις, διανομή των εντύπων στα βιβλιοπωλεία και στην κοινότητα, βιβλιοπαρουσιάσεις και εν γένει δημοσιότητα μέσα κι έξω από το σχολείο. Οι τρεις στόχοι της χρονιάς (ψηφιακός εγγραμματισμός, διαφοροποιημένη διδασκαλία και αειφορία) κρίνονται ικανοποιητικοί ως προς την επίτευξή τους. Οι στόχοι των Ζωνών Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας στη Δ΄ τάξη (συνδιδασκαλία, κοινότητα, γνωστικά αντικείμενα και σχολική ζωή) κι αυτοί επίσης. Το σχολείο της κοινότητας - η αποσχολειοποίηση και η ενεργοποίηση των πόρων της κοινότητας - πραγματοποιήθηκε σε μεγάλο βαθμό κι είναι ορατή από το πρόγραμμα εξόδων της δ? τάξης:  

8/3/2013

ΕΣΠΟ ? Πλατεία Κάνιγγος ? η ανατίναξη του κτιρίου της ελληνικής φασιστικής νεολαίας ?- Πατησίων ? Πανεπιστήμιου ? οι Ρουμελιώτες στην Αθήνα ? Χαυτεία ? το πατάρι του Λουμίδη - Εθνικό Θέατρο (Rex) ? Ο μεγάλος περίπατος του Πέτρου της Άλκης Ζέη ? η Αθήνα της κατοχής και της αντίστασης ? Θεμιστοκλέους 7 - Γυναικείες φυλακές ? η ιστορία μετά την αντίσταση (1940 ? 1944) - ο «Παρνασσός», ένα δημοτικό σχολείο ενηλίκων ? ιστορία του κτιρίου ? Θεμιστοκλέους - δρόμος για τα Εξάρχεια - κλείσιμο και αξιολόγηση

15/3/2013

Επίσκεψη στο σπίτι της Σοφίας Βέμπο ? Ταράτσα στην οδό Μπουμπουλίνας 18 - Πολυτεχνείο ? επίσκεψη στη βιβλιοθήκη της Αρχιτεκτονικής ? συνάντηση με Αρχιτέκτονες ? κάτοψη του χώρου ? ιστορία της αρχιτεκτονικής ? η αρχιτεκτονική κληρονομιά του σχολείου μας ? ο Νικόλαος Μητσάκης - Τα γενέθλια (1977) της Ζωρζ Σαρή ? δημιουργία μιας μακέτας με θέμα το σχολείο της κοινότητας με φοιτητές/ τριες της αρχιτεκτονικής - κλείσιμο και αξιολόγηση

29/3/2013

Παιχνίδι με σκοινιά για τους δρόμους - Διαδρομή Σουλτάνη ? Ζαΐμη ? βιωματική καταγραφή της διαδρομής ? πρόταση για διαπλάτυνση ή πεζοδρόμηση - Επίσκεψη στο Πεδίο Του Άρεως ? Αθηνά ? Τροία ? Όμηρος, Ιλιάδα ? ο Θερσίτης - ο ελαιώνας της Αθηνάς ? ο ροδώνας ? εργαστήρι ποίησης ? ο Σολωμός και η αγορά των λέξεων - το άλσος των ηρώων του 1821 - σχεδιασμένο από τον αρχιτέκτονα του σχολείου μας Νικόλαο Μητσάκη ?1922 ? Αντίσταση 1943 ?Δαίδαλος και Ίκαρος -   Εκκλησίες ? Ειρήνη και Πόλεμος ? παρατήρηση πουλιών ? τα περιστέρια της ειρήνης ? Γάτες αλλού (2011) του Λευτέρη Ξανθόπουλου - κλείσιμο

5/4/2013

Πλατεία Εξαρχείων ? το μπακάλικο του Έξαρχου - Μπλε Πολυκατοικία ? ξενάγηση στο χώρο του κτιρίου από τον διαχειριστή της πολυκατοικίας ? αρχιτέκτονας Κούλης Παναγιωτάκος - Ανάγνωση του βιβλίου Η Μπλε Πολυκατοικία της Μάρως Καρδαμίτση ? Αδάμη (Μουσείο Μπενάκη) ? επίσκεψη στο καφέ Φλοράλ ? εργαστήριο Ο καιρός της σοκολάτας (2007) και Ο λόφος με τα τέρατα της Λότης Πέτροβιτς Ανδρουτσοπούλου - κλείσιμο και αξιολόγηση

12/4/2013

Η Χριστίνα Φραγκεσκάκη στο σχολείο μας ? διαπολιτισμική κουζίνα ? ένα εικαστικό τραπέζι - Ελληνικό Συμβούλιο για τους Πρόσφυγες - Πυξίδα ? Το σχολείο των Προσφύγων ? συνάντηση στο χώρο με την Χριστίνα Φραγκεσκάκη, συγγραφέα του βιβλίου Η Ορτανσία φυλάει τα μυστικά (2011) - θέματα που αφορούν το ρατσισμό, τη μετανάστευση, το πολιτικό άσυλο, τα πολιτικά δικαιώματα ? βιωματικό μάθημα στα θρανία των προσφύγων - κλείσιμο

19/4/2013

Επίσκεψη στην δ΄ τάξη του 36ου δημοτικού σχολείου ? κοινή συνάντηση με θέμα τα πουλιά ? ο κοκκινολαίμης του Λόφου του Στρέφη - Το ξενοπούλι κι ο συνορίτης ποταμός (2012) της Λενέτας Στράνη - ανταλλαγή γνώσεων ? επίσκεψη στο λόφο του Στρέφη ? παρατήρηση πουλιών - αλληλογραφία των δύο τάξεων ? ανάπτυξη δεσμών στο πλαίσιο της κοινότητας ?- ο Γιάννης Κουτσοχέρας και η βιβλιοθήκη των Καλαβρύτων ? Άμα Λάχει (ταβέρνα - το παλαιό 36ο Δημοτικό σχολείο) - Επίσκεψη στο σπίτι του ποιητή Ναπολέοντα Λαπαθιώτη

17/5/2013

Κέντρο Πρόληψης του Δήμου Αθηναίων (Στουρνάρη 21) ? Παραμύθι χωρίς σύνορα (2010) ? μία βιωματική συνάντηση για το βιβλίο ? επίσκεψη στο χώρο και των γονιών με ανοιχτή ημερομηνία ? ευαισθητοποίηση σε θέματα πρόληψης κατά της χρήσης ουσιών ? επίσκεψη στο εστιατόριο του πολυτεχνείου ? βιβλιοπωλεία της γειτονιάς - κλείσιμο

24/5/2013

Αφισοκόλληση για την παράσταση Καραγκιόζη? ΟΠΑΝΔΑ του Δήμου Αθηναίων (Οδός Τσαμαδού 9) ? παράσταση Καραγκιόζη με τον Σπύρο Ξυπνητό «Οι Καραγκιόζης ψαράς» ? προβολή του φιλμ του Λεύτερη Ξανθόπουλου «Πού το πάει ο Καραγκιόζης;» (2013) ? προβολή του φιλμ του Λεύτερη Ξανθόπουλου, Ο δραπέτης (1992) ? αυτοσχεδιασμοί των παιδιών στον μπερντέ - κλείσιμο

7/6/2013

ΟΠΑΝΔΑ του Δήμου Αθηναίων (Οδός Τσαμαδού 9) - παρουσίαση του σχολικού εντύπου «Οι φιλίες των παιδιών» (τχ. 6, 2013) ? κάλεσμα δημοσιογράφων - συνέντευξη τύπου για θέματα περιβάλλοντος, πολιτισμού και υγείας ? το αίτημα για διαδρομές μέσα στην πόλη ? πεζοδρόμηση της διαδρομής Σουλτάνη ? Ζαΐμη ? Πεδίο του Άρεως - αφισοκόλληση στη γειτονιά για την κυκλοφορία του νέου φύλλου ? εκδήλωση με τους γονείς και την ευρύτερη κοινότητα - κλείσιμο της χρονιάς

 

Φορείς Συνεργασίας

35ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών, Ελληνικό Συμβούλιο για τους Πρόσφυγες (Πυξίδα), Κέντρο Πρόληψης «Παλλάς ? Αθηνά» (Δήμος Αθηναίων), Οργανισμός Πολιτισμού - ΟΠΑΝΔΑ (Δήμος Αθηναίων), Μπλε Πολυκατοικία (Χρήστος Πολλάκις), Καφέ Φλοράλ (Γ. Θαλασσινός), Πολυτεχνείο (Αρχιτεκτονική), 36ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών, Οικία Λαπαθιώτη, Οικία Σοφίας Βέμπο (Στουρνάρη), Εθνικό Θέατρο (παιδική σκηνή), ΚΕΘΕΑ (Τομέας Πρόληψης), Εναλλακτικό Βιβλιοπωλείο (Δημήτρης Δημόπουλος), Πεδίο του Άρεως (Διεύθυνση Αλσών), Ροζαλία (Αχιλλέας Σεβαστόπουλος), Θέατρο Σκιών ? Νάμαστε, Συνήγορος του Παιδιού (Γιώργος Μόσχος), Κέντρο Ημέρας - Βαβέλ (Νίκος Γκιωνάκης), Τυπογραφείο (Δημήτρης Σωτηρόπουλος), Άμα Λάχει (Παλαιό 36ο Δημοτικό Σχολείο), Περιοδικό Λεύγα (Γ. Καράμπελας), Περιοδικό Σύγχρονη Εκπαίδευση (Αγγελική Χρονοπούλου), Περιοδικό Παιδεία και Κοινωνία (Άλκης Ρήγος), Εφημερίδα των Συντακτών (Αφροδίτη Τζιαντζή), Εθνική Βιβλιοθήκη (Τμήμα Περιοδικών), Θέατρο Εμπρός (Χαρά Αλεξάκη), Αντιφασιστικό Μέτωπο Παιδείας.

 

Παράλληλα η Δ΄τάξη παρακολούθησε τη θεατρική παράσταση το «Το γαϊτανάκι» με αφορμή την επεξεργασία του ομώνυμου βιβλίου της Ζωρζ Σαρρή την ώρα της φιλαναγνωσίας και επισκέφτηκε στο Ίδρυμα, Μείζονος Ελληνισμού: την έκθεση «Αποστολή Παγωμένη Ανταρκτική».

Για την υλοποίηση των δράσεων συνεργαστήκαμε και με όλους/ες τους/τις εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων.

Οι δράσεις υλοποιήθηκαν στις ώρες της φιλαναγνωσίας και της Ευέλικτης Ζώνης όπως αυτές προβλέπονται από το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών των ΖΕΠ.

 

Αξιολόγηση των επιμέρους δράσεων: 2η: Παρακολούθηση θεατρικής παράστασης το «Το γαϊτανάκι», 6η: Παιδαγωγική επίσκεψη στο Ίδρυμα, Μείζονος Ελληνισμού: έκθεση «Αποστολή Παγωμένη Ανταρκτική», 11η: Φιλαναγνωσία: «O Νάβιντ δεν ήρθε για διακοπές.» Ο μετανάστης- Ο πρόσφυγας.(Έρευνα.) από τη δασκάλα της Ε΄ τάξης κ. Χάιδα Γεωργία.

 

Η αξιολόγηση των δράσεων της Ε΄τάξης επισυνάπτονται στο τέλος της έκθεσης.

Για την υλοποίηση των δράσεων σημαντική ήταν η συμβολή της δασκάλας συνεκπαίδευσης/συνδιδασκαλίας κ. Θεοχάρη Γεωργίας αλλά και όλων των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων.

Οι δράσεις υλοποιήθηκαν στις ώρες της φιλαναγνωσίας και της Ευέλικτης Ζώνης, αλλά και των ωρών των Εικαστικών, της Μουσικής και της Θεατρικής Αγωγής όπως αυτές προβλέπονται από το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών των ΖΕΠ.

Έχει συγκεντρωθεί φωτογραφικό υλικό το οποίο επισυνάπτεται σε ψηφιακή μορφή.

 

Αξιολόγηση των επιμέρους δράσεων: 2η: Παρακολούθηση θεατρικής παράστασης το «Το γαϊτανάκι», 6η: Παιδαγωγική επίσκεψη στο Ίδρυμα, Μείζονος Ελληνισμού: έκθεση «Αποστολή Παγωμένη Ανταρκτική», 9η: «Έκδοση του εφημεριδοπεριοδικού, ΟΙ ΦΙΛΙΕΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ», 8η: Κατασκευή ιστοσελίδας σχολείου από το δάσκαλο συνεκπαίδευσης/συνδιδασκαλίας κ. Γεωργαντζή Ανάργυρο και τη δασκάλα της ΣΤ΄ τάξης κ. Σπυριούνη Αικατερίνη.

 

Με την ΣΤ΄ τάξη κατασκευάστηκε μέσα από τις δομές του ΠΣΔ η επίσημη ιστοσελίδα του σχολείου μας. Με τη συμμετοχή των παιδιών και την εποπτεία του υπεύθυνου εκπαιδευτικού κ Γεωργαντζή Ανάργυρο και τη βοήθεια της καθηγήτριας των Νέων Τεχνολογιών κ. Σουλιώτη Σοφίας διαμορφώθηκε το περιεχόμενό της, που περιλαμβάνει πληροφοριακό και ιστορικό υλικό για το σχολείο, δραστηριότητες και δημιουργίες των μαθητών/τριών, ανακοινώσεις σχολείου, εκπαιδευτικών, συλλόγου γονέων, υπερσυνδέσεις με εγκεκριμένους δικτυακούς τόπους. Συνεργαστήκαμε με τις άλλες τάξεις για τη δημοσίευση κειμένων, εργασιών, projects.

Θεωρούμε ότι οι στόχοι που θέσαμε επετεύχθησαν σε ικανοποιητικό βαθμό.

  • Πληροφορικός αλφαβητισμός: οι μαθητές/τριες ήρθαν σε επαφή με τις βασικές λειτουργίες του υπολογιστή: μνήμη, επεξεργασία της πληροφορίας, επικοινωνία, μέσα σε μια προοπτική τεχνολογικού αλφαβητισμού και αναγνώρισης των δυνατοτήτων της υπολογιστικής τεχνολογίας, μέσα από την κατασκευή της ιστοσελίδας μας.

  • Ενισχύθηκαν μέθοδοι ενεργητικής μάθησης, που προάγουν την ανακαλυπτική μάθηση, αναδεικνύοντας ταυτόχρονα την ανάπτυξη εσωτερικών κινήτρων μάθησης.

  • Μυήθηκαν οι μαθητές/τριες σε ερευνητικές δεξιότητες αναζήτησης, σύγκρισης, ερμηνείας, επιλογής και αξιοποίησης πληροφοριών.

Ακόμη η ιδιότητα της αλληλεπιδραστικότητας, πάνω στην οποία βασίζονται γενικότερα οι Νέες Τεχνολογίες, προσέφερε στο/στη μαθητή/τρια τη δυνατότητα να συμμετέχει μαζί με το/τη δάσκαλό/α του/της στο σχεδιασμό των μαθησιακών δραστηριοτήτων και να εκφράζει ελεύθερα τις αντιλήψεις και τα συναισθήματά του/της. Επίσης, διαμορφώθηκε η κατάλληλη ψυχοπαιδευτική σχολική ατμόσφαιρα και επικοινωνία μεταξύ των μελών της τάξης, στα πλαίσια μιας τάσης για ισότιμη σχέση, αλληλεπίδραση και ανατροφοδότηση.

 

Παράλληλα η ΣΤ΄ τάξη παρακολούθησε τη θεατρική παράσταση το «Το γαϊτανάκι» με αφορμή την επεξεργασία του ομώνυμου βιβλίου της Ζωρζ Σαρρή την ώρα της φιλαναγνωσίας, επισκέφτηκε στο Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού: την έκθεση «Αποστολή Παγωμένη Ανταρκτική» και συμμετείχε στη δημιουργία του εφημεριδοπεριοδικού «Οι φιλίες των παιδιών».

Οι δράσεις υλοποιήθηκαν στις ώρες της φιλαναγνωσίας και της Ευέλικτης Ζώνης, αλλά και των ωρών των Εικαστικών, της Μουσικής, της Θεατρικής Αγωγής και των Νέων Τεχνολογιών όπως αυτές προβλέπονται από το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών των ΖΕΠ.

Έχει συγκεντρωθεί φωτογραφικό υλικό το οποίο επισυνάπτεται σε ψηφιακή μορφή.