Απολογισμός Επιμέρους Δράσης Σχεδίου Δράσης ΖΕΠ 2012-13 (1.1)

Ταυτόχρονα, με αφορμή το φόβο για τον κακό λύκο, άρχισε η εξερεύνηση των συναισθημάτων. Αφού προγήθηκε η ανάγνωση του παραμυθιού «Η παλέτα των συναισθημάτων», τα παιδιά γνώρισαν τα συναισθήματά μας. Έκαναν το αλφαβητάρι των συναισθημάτων και έπαιξαν παντομίμα για να εκφράσουν τα διάφορα συναισθήματα. Οι μαθητές/τριες κατανόησαν ότι υπάρχουν και καλά, αλλά και άσχημα συναισθήματα και συμφιλιώθηκαν με την ιδέα ότι πολλές φορές μπορεί να νιώθουν άσχημα. Σε αυτές τις περιπτώσεις κατέληξαν ότι θα πρέπει να ψάχνουν να βρουν την αιτία και να συζητούν για αυτά με τους ενήλικες. Τα παιδιά πήραν μέρος σε παιχνίδια, όπως η βροχή των συναισθημάτων, έφτιαξαν προσωπάκια με συναισθήματα, περπάτησαν στη χώρα όπου τα συναισθήματα είναι λέξεις κομμένες και πρέπει να τις ενώσουν και χάρηκαν στον κήπο των συναισθημάτων, όπου κάθε παιδί μεταμορφωνόταν στο συναίσθημα που ήθελε. Σε όλα αυτά συνέβαλλε σημαντικά η ψυχολόγος του σχολείου, κ. Παναγιώτα Γεωργίου. Οι μαθητές/τριες επισκέφτηκαν το μουσείο των συναισθημάτων, έπαιξαν παιχνίδια και εκεί ανακάλυψαν ποιος/ποια είναι ο/η καθέναςκαθεμιά τους, δηλαδή, πού έχει ταλέντο και πού δυσκολεύεται.

 

Στα ταλέντα τους, τα παιδιά εντρυφήσανε περισσότερο, μέσω ενός προγράμματος από το Παιδικό Μουσείο. Με αφορμή μια πολύ ωραία ιστορία με κούκλες, που αφηγήθηκαν οι υπεύθυνες του προγράμματος, ανακάλυψε ο/η καθένας/καθεμιά το ταλέντο του/της, τα ενώσανε όλα μαζί και φτιάξανε τη δύναμη της τάξης τους. Η δύναμη της τάξης αποτελείται από ικανότητες όπως: κάνω τους άλλους να γελάνε, μοιράζομαι τα πράγματά μου, είμαι ήρεμος/η, ξέρω να ακούω τους άλλους, βοηθώ τους/τις συμμαθητές/τριές μου, κλαίω όταν νιώθω την ανάγκη να το κάνω, αγαπώ τους/τις συμμαθητές/τριές μου, προσπαθώ πολύ για κάτι που πιστεύω κλπ.


Επίσης, τα παιδιά έφτιαξαν ένα πρωτοσέλιδο εφημερίδας με τα νέα του λύκου, αφού είχε προηγηθεί η ανάγνωση του παραμυθιού «Παραμυθένια νέα» μέσα στην τάξη.