Απολογισμός Επιμέρους Δράσης Σχεδίου Δράσης ΖΕΠ 2012-13 (1)
Αξιολόγηση των επιμέρους δράσεων: 1η: Φιλαναγνωσία: «Δε φοβάμαι τον κακό λύκο», 2η: Παρακολούθηση θεατρικής παράστασης «Το γαϊτανάκι», 3η: Παρακολούθηση της οπερέτας «Η κοκκινοσκουφίτσα», 4η: Εκπαιδευτική Επίσκεψη στη Δημοτική βιβλιοθήκη, 5η: Εκπαιδευτική επίσκεψη στο μουσείο συναισθημάτων, 6η: Παιδαγωγική επίσκεψη στο Ίδρυμα, Μείζονος Ελληνισμού: έκθεση «Αποστολή Παγωμένη Ανταρκτική», από τη δασκάλα της Α΄τάξης κ. Καραγιαννη Σοφία. |
Τα παιδιά της Α΄ τάξης, στα πλαίσια των Προγραμμάτων ΖΕΠ, ασχολήθηκαν με το λύκο. Δουλεύοντας ομαδοσυνεργατικά και σύμφωνα με τις θεωρίες του μοντέλου της εποικοδομητικής μάθησης και της αειφόρου ανάπτυξης για την εκπαίδευση. Γνώρισαν τα φυσικά χαρακτηριστικά του λύκου και είδαν πώς ζει, πού ζει, τι τρώει και από τι κινδυνεύει μέσα από βίντεο και εικόνες του Αρκτούρου καθώς και Συλλόγων Προστασίας του Λύκου.
Τα παιδιά διάβασαν και συζήτησαν τα γνωστά σε όλους παραμύθια: «Η Κοκκινοσκουφίτσα», «Ο λύκος και τα 7 κατσικάκια» και «Ο λύκος και τα 3 γουρουνάκια», «Ο Πέτρος και ο Λύκος», το οποίο δραματοποίησαν με τη βοήθεια της μουσικού του σχολείου, κ. Ιωάννα Μάρκου, καθώς και το «Μεγάλο Βιβλίο του Κακού Λύκου», τον κακό λύκο από τη «Φάρμα των ζώων» και τα «Παραμυθένια Νέα»
Συμφώνησαν ότι σε όλες αυτές τις ιστορίες, αλλά και σε πολλές άλλες, ο λύκος είναι κακός. Μια μέρα, όμως, ήρθε ένα γράμμα να αλλάξει τη γνώμη των παιδιών. Ήταν η άποψη του λύκου για το τι πραγματικά συνέβη στο δάσος. Ήταν η γνωριμία του με την Πρασινοφυλλίτσα.
Στη συνέχεια εμφανίστηκαν στη βιβλιοθήκη της τάξης πολλά βιβλία για ένα είδος λύκου διαφορετικό. Για έναν καλό λύκο: «Ο λύκος και η Πρασινοφυλλίτσα», «Ο καλόκαρδος λύκος», «Τα τρία μικρά λυκάκια», «Ένας πολύ γλυκός? λύκος», «Ο λύκος ξαναγύρισε», «Το παραμύθι της Ασπροπαπουτσίτσας», «Ο λύκος πάει σχολείο», «Ο Νίκος και ο Λύκος», «Το αρνάκι που ήρθε για φαγητό», «Ένας λύκος με πτυχίο», «Ο Βασιλιάς Λύκος», την ιστορία του Ρωμύλου και του Ρώμου και τη Λύκαινα, το σύμβολο της πόλης της Ρώμης κ.α.
Τα παιδιά χώρισαν τα παραμύθια που παρουσιάζουν το λύκο κακό και αυτά που τον παρουσιάζουν καλό. Ζωγράφισαν σκηνές από τα παραμύθια που τους άρεσαν περισσότερο.
Οι μαθητές σκέφτηκαν να καλέσουν έναν καλό λύκο στην τάξη για να τους μιλήσει. Κάποια από τα παιδιά υποδύθηκαν το ρόλο. Πήραν τη θέση του λύκου και άρχισαν να εξηγούν και να απαντούν σε ερωτήσεις. Με αφορμή αυτή την ιδέα τα παιδιά γράψαμε γράμματα στο λύκο.