Σχέδιο Δράσης ΖΕΠ 2013-14 9η Υποδράση
9η Υποδράση: Θεατρική Παιδεία & Εκπαιδευτικές επισκέψεις:
-
Παρακολούθηση κουκλοθέατρου «Η Δόνα Τερηδόνα και το μυστικό της γαμήλιας τούρτας» από την θεατρική ομάδα Παραμυθοχώρα. Τάξεις: Α΄, Β΄, Γ΄
-
Παρακολούθηση θεατρικής παράστασης «Η Σταχομαζώχτρα» από το θίασο Αδράχτι στο θέατρο ΒΕΑΚΗ. Ταξεις: Α, Β΄, Γ, Δ, Ε, ΣΤ΄
-
Παράσταση «Φάρμα Διαδικτύου»: Τάξεις: Α, Β, Γ, Δ, Ε, ΣΤ
-
Επίσκεψη της έκθεσης «Θεοί και Ήρωες «Θεοί Και Ήρωες Της Ελληνικής Μυθολογίας» Κέντρο Ιππασίας ? Ολυμπιακά Ακίνητα Γουδή Τάξεις: Γ, Ε
-
Επίσκεψη στο Ελληνικό Παιδικό Μουσείο και συμμετοχή στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Ένα γεύμα από τα παλιά» Τάξεις: Α, Β, Γ
-
Επίσκεψη στο Μουσείο Ηρακλειδών και συμμετοχή στο Πρόγραμμα «Συμμετρίες και γεωμετρικά μοτίβα» Τάξεις: Α, Β, Γ, Δ, Ε, ΣΤ
-
Επίσκεψη στο Μουσείο συναισθημάτων και συμμετοχή σε πρόγραμμα. Τάξεις: Α, Γ
-
Επίσκεψη και εκπαιδευτικό πρόγραμμα στη Δημοτική Πινακοθήκη
Τάξεις: Δ, Ε, ΣΤ
-
Επίσκεψη και εκπαιδευτικό πρόγραμμα στο Μουσείο Μπενάκη
Τάξεις: Δ, Ε, ΣΤ
-
Επίσκεψη και εκπαιδευτικό πρόγραμμα στο Μουσείο Τηλεπικοινωνιών
Τάξεις: Ε, ΣΤ
Επίσκεψη σε αρχαιολογικούς χώρους Τάξεις: Ε, ΣΤ
-
Επίσκεψη και εκπαιδευτικό πρόγραμμα στο Βυζαντινό Μουσείο
Τάξεις: Ε, ΣΤ
Επίσκεψη στην Εθνική Βιβλιοθήκη Τάξεις: Ε, Δ
-
Επίσκεψη στη Νέα Εθνική Βιβλιοθήκη (Δέλτα Φαλήρου) Τάξεις: Ε, Δ
9.1.Συνοπτική Περιγραφή:
Οι μαθητές έρχονται σε επαφή με το ποιοτικό παιδικό θέατρο, μεταβαίνοντας στο φυσικό χώρο κάποιας έγκυρης και ποιοτικής παιδικής σκηνής. Ακόμη επιχειρείται μια προσπάθεια αλλαγής πλεύσης προς το «Νέο Μουσείο» όπως έχει διαμορφωθεί σήμερα και στις δυνατότητες που αυτό προσφέρει, όταν μπορεί να συνδεθεί με τις σύγχρονες μαθησιακές θεωρίες, τα ενδιαφέροντα και τις ανάγκες του παιδιού καθώς και το σχολικό αναλυτικό πρόγραμμα.
Η δημιουργική έκφραση ενισχύεται μέσω της τέχνης με την εκπαίδευση των μαθητών σε όλους τους τομείς (συναισθηματικό, ψυχοκινητικό, και γνωσιολογικό).
9.2.Παιδαγωγικοί Στόχοι:
Οι μικροί μαθητές εξοικειώνονται με την τέχνη και με το χώρο του μουσείου και σταδιακά εδραιώνεται μια φιλική σχέση. Αυτή η σχέση θα το βοηθήσει:
-
να αναπτύξει την κριτική και δημιουργική του σκέψη,
-
να δραστηριοποιήσει τη φαντασία του και την εφευρετικότητά του,
-
να εμπλουτίσει την αισθητική του καλλιέργεια,
-
να καλλιεργήσει τη γλωσσική του έκφραση με έμμεσο και βιωματικό τρόπο,
-
και εν κατακλείδι να συγκροτήσει ολόπλευρα την προσωπικότητά του.
Άλλοι Στόχοι:
-
Να εμπλουτιστεί η ζωή των μαθητών με αισθητικές εμπειρίες, συγκίνηση και απόλαυση.
-
να μελετήσει και να ανακαλύψει το γύρω τους κόσμο και τον εαυτό τους.
-
να καλλιεργηθεί η αισθητική και πολιτιστική ευαισθησία των μαθητών
9.3. Τεκμηρίωση της αναγκαιότητας:
Σκοπός του σχολείου μας είναι η ολόπλευρη και ισόρροπη ανάπτυξη του παιδιού. Επιχειρεί να το βοηθήσει δηλαδή, να αναπτυχθεί σωματικά, συναισθηματικά, νοητικά και κοινωνικά.
Η συγκεκριμένη Δράση προωθεί τους βασικούς στόχους του προγράμματος των ΖΕΠ και ειδικότερα:
-
την πραγματοποίηση εκπαιδευτικών δράσεων διαφοροποιημένης συνεκπαίδευσης σε εναλλακτικά περιβάλλοντα μάθησης για την επίτευξη των σκοπών μάθησης και ολόπλευρης ανάπτυξης,
-
την ενίσχυση των γλωσσικών, γνωστικών και κοινωνικο-συναισθηματικών στάσεων και ικανοτήτων μάθησης και ανάπτυξης για να διασφαλισθούν η σχολική επιτυχία και η παροχή ίσων ευκαιριών μάθησης σε όλους τους μαθητές ανεξαρτήτως κοινωνικο-οικονομικής και πολιτισμικής προέλευσης,
-
αξιοποιεί το «άνοιγμα» στην κοινωνία καθώς αφορά: (α) τη μετάβαση του σχολείου σε χώρους που παρουσιάζουν υψηλό παιδευτικό ενδιαφέρον και προωθούν τους γενικότερους στόχους του προγράμματος και (β) τη συνεργασία με άτομα και φορείς που μπορούν στο πλαίσιο των δράσεων και πάντα με την παρουσία και τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών να συμβάλουν στην επίτευξη των στόχων αυτών,
-
διασφαλίζει την ουσιαστική εμπλοκή όλων των μαθητών
-
εμπλέκει άμεσα και ενεργά τους εκπαιδευτικούς,
-
αποτελεί διδακτική παρέμβαση και ενσωματώνεται στη γενική εκπαιδευτική διαδικασία εφόσον έχει προηγηθεί επεξεργασία του αντίστοιχου θέματος από τους μαθητές των τάξεων με τους/τις δασκάλους/ες τους το οποίο αποτέλεσε αντικείμενο κριτικής ανάλυσης και στοχασμού.
-
Το περιεχόμενο της Δράσης σχετίζεται εκτός από το περιεχόμενο των διδασκόμενων μαθημάτων, και με (α) τα δρώμενα και παρεμβάσεις στο κοινωνικό γίγνεσθαι, (β) τους τομείς πολιτισμού και τέχνης, (γ) τους χώρους εργασίας.
-
Κριτήριο για την επιλογή του περιεχομένου της συγκεκριμένης Δράσης αποτέλεσαν, εκτός από τους σκοπούς του πιλοτικού προγράμματος των ΖΕΠ, η ηλικία, τα ενδιαφέροντα και οι ανάγκες των μαθητών των συγκεκριμένων τάξεων.
9.4.Μεθοδολογία υλοποίησης (επιμέρους στάδια και δραστηριότητες):
Διοργάνωση:
- oΈχει εξασφαλιστεί προσφορά όσον αφορά το αντίτιμο του εισιτηρίου ανά μαθητή. Υπάρχουν διαθέσιμες ημερομηνίες μεταξύ 10/1/2014- 13/6/2014.
- oΈχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον συμμετοχής μαθητές όλοι οι μαθητές.
- oΈχουν προσφερθεί εκπαιδευτικοί ως συνοδοί (ένας για κάθε τάξη)
- oΚι έχει εξασφαλιστεί η ασφαλής μετακίνηση των μαθητών
Υλοποίηση:
- Μετά την έγκριση της δράσης θα καθοριστεί σε συνεργασία με τα θέατρα και τα μουσεία και το σύλλογο γονέων μια ημερομηνία για την υλοποίηση της δράσης.
- Θα συγκεντρωθούν οι άδειες συμμετοχής των μαθητών από γονείς και κηδεμόνες.
- Μετά την εκτίμηση του αριθμού των μαθητών θα υπάρξει συμφωνία με τα θέατρα και τα μουσεία ώστε να εκδοθεί τιμολόγιο επί πιστώσει στον Ειδικό Λογαριασμό του ΥΠΑΙΘ.
- Θα ενημερωθεί η Δ/ντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και ο οικείος Σχολικός Σύμβουλος.
- Θα προταθούν ονόματα μελών για συγκρότηση τριμελούς επιτροπής παραλαβής.
- Θα καταρτιστεί υπογεγραμμένος κατάλογος με τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς που παρακολούθησαν την παράσταση. Για τους μικρούς μαθητές αντί υπογραφών θα υπάρχουν βεβαιώσεις των γονέων και κηδεμόνων για τη συμμετοχή τους. Η εν λόγω κατάσταση θα συνυπογράφεται και θα σφραγίζεται από εκπρόσωπο του θεάτρου.
- Θα συγκεντρωθεί φωτογραφικό υλικό από την εκδήλωση σε ψηφιακή μορφή.
Χρονοδιάγραμμα:
- ανάγνωση και επεξεργασία του αντίστοιχου θέματος μέχρι την ημέρα της υλοποίησης από τους μαθητές και τους δασκάλους στην τάξη.
-
σχολιασμός της παράστασης και του εκπαιδευτικού προγράμματος από τους εκπαιδευτικούς μετά την παράσταση και του εκπαιδευτικού προγράμματος που θα υλοποιηθεί στο πλαίσιο των μαθητικών ομάδων που έχει δημιουργήσει ο/η εκπαιδευτικός.
9.5.Ενδεικτική χρονική διάρκεια υλοποίησης:
Ενδεικτική έναρξη: 1ος 2014
Ενδεικτική λήξη: 6ος 2014
9.6.Συνεργασίες (Φορείς / Σχολεία / κρατικές ? δημοτικές δομές / πρόσωπα):
-
Έχουν αναφερθεί στις παραπάνω υποδράσεις.
9.7.Προβλεπόμενες ενέργειες δημοσιότητας:
Έχουν αναφερθεί στις παραπάνω υποδράσεις.
-
Προϋπολογισμός 1ης Επιμέρους Δράσης ανά κατηγορία δαπάνης:
Έχει αναφερθεί στις παραπάνω υποδράσεις.
-
Παραδοτέα:
Θα συνταχθεί έκθεση πεπραγμένων- απολογισμού. Θα γίνει απολογισμός της δράσης τόσο σε επίπεδο διοργάνωσης, όσο και σε επίπεδο επίτευξης των αρχικών στόχων της εκδήλωσης, στο πλαίσιο της Πράξης των ΖΕΠ. Θα δοθεί βαρύτητα στο παιδαγωγικό-κοινωνικό αποτέλεσμα της δράσης. Θα παρουσιαστεί τυχόν υλικό (π.χ. εκθέσεις ή εργασίες των μαθητών, φωτογραφικό υλικό) που προέκυψαν ως ανατροφοδότηση από την υλοποίηση ή προετοιμασία της δράσης. Τέλος θα υπάρχει ειδική αναφορά στις δράσεις ενημέρωσης και δημοσιότητας που υλοποιήθηκαν.
Συνημμένα:
-
αποκόμματα εισιτηρίων και τιμολόγιο
-
φωτοτυπίες έγκρισης συμμετοχής γονέων και κηδεμόνων
-
ενημέρωση του Δ/ντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και του Σχολικού Συμβούλου
-
πρακτικό συλλόγου διδασκόντων
-
ο κατάλογος μαθητών και εκπαιδευτικών που συμμετείχαν με τις βεβαιώσεις συμμετοχής για μικρούς μαθητές
-
φωτογραφικό υλικό, κλπ
8. Συνεργασίες (Φορείς / Σχολεία / κρατικές ? δημοτικές δομές / πρόσωπα):
Έχουν αναφερθεί αναλυτικά στις Υποδράσεις 1-8