Σχέδιο Δράσης ΖΕΠ 2013-14

ΣΧΕΔΙΟ - ΑΝΑΡΤΗΤΕΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ

 

Σχέδιο Δράσης

του 35ου Δημοτικού Σχολείου Αθηνών

της ΖΕΠ. Πλατεία Βάθη - Εξαρχείων

  

 

Σχολική Επιτροπή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης

1ης Δημοτικής Κοινότητας

του Δήμου Αθηνών

 

  

Τίτλος Δράσης

« Λογοτεχνία, τέχνη και πολιτισμός στην καθημερινή σχολική ζωή»

 

  

Πράξη του Συλλόγου Διδασκόντων: 20η/12-12-2013

Σχ. Έτος: 2013-14

Ημερομηνία Υποβολής: 16-12-2013

 

 

Στοιχεία Σχολικής Μονάδας*

Διεύθυνση Π.Ε. Εκπαίδευσης: Α΄ΑΘΗΝΑΣ

Ταχυδρομική Διεύθυνση: ΚΩΛΕΤΤΗ 34     Τ.Κ.

Τηλ.: 2103827803   Φαξ: 2103827803

e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.

(ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ) Διευθύντριας: Παπαγιαννακοπούλου   Κωνσταντία

 

 

Στοιχεία Σχολικής Επιτροπής

Ονομασία: Σχολική Επιτροπή Π.Ε. Αττικής 1ης Δημοτικής Κοινότητας Δήμου Αθηναίων

Ταχυδρομική Διεύθυνση: Πλατεία Ηρώων 3 - Ψυρρή

ΑΦΜ: 997684940

Τηλ.: 2105277908  Φαξ:   ..............................................................

e-mail:.erpavlatos@hotmail.com

(ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ) Προέδρου: Παυλάτος Ερωτόκριτος

Τηλ.: 6973822190

 

 

ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥ / ΕΠΙΒΛΕΠΟΝΤΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

ΙΔΙΟΤΗΤΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

(σταθερό, κινητό, e-mail)

ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΕ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΕΤΗ (ΝΑΙ/ΟΧΙ)

Μαγουλά Ευγενία

Επίκουρη Καθηγήτρια Π.Τ.Δ.Ε. ΕΚΠΑ

Τηλ. 6936541048

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.

NAI

 

 

ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟ ΔΑΠΑΝΩΝ

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

(σταθερό, κινητό, e-mail)

ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΕ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΕΤΗ (ΝΑΙ/ΟΧΙ)

Παυλάτος Ερωτόκριτος

Πρόεδρος Σχολικής Επιτροπής

6973822190

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.

ΝΑΙ

 

ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

(σταθερό, κινητό, e-mail)

ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΕ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΕΤΗ (ΝΑΙ/ΟΧΙ)

Γεωργαντζής Ανάργυρος

Δάσκαλος

6973376831

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.

NAI

Συμπλήρωση ωραρίου

ΣΥΝΟΛΟ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ:

ΑΓΟΡΙΑ:

ΚΟΡΙΤΣΙΑ:

Καπελέρης Κωνσταντίνος

Δάσκαλος

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.

ΝΑΙ

ΤΑΞΗ: Ε

ΣΥΝΟΛΟ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ: 10

ΑΓΟΡΙΑ: 6

ΚΟΡΙΤΣΙΑ: 4

Καραγιάννη Σοφία

Δασκάλα

6972296973

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.

NAI

ΤΑΞΗ: Β

ΣΥΝΟΛΟ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ: 14

ΑΓΟΡΙΑ: 8

ΚΟΡΙΤΣΙΑ: 6

Καρανάση Αθηνά

Δασκάλα

6945906123

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.

NAI

ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΤΑΞΗ: Δ, Ε, ΣΤ

ΣΥΝΟΛΟ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ: 28

ΑΓΟΡΙΑ:

ΚΟΡΙΤΣΙΑ:

Μιχάλαινα Γεωργία

Δασκάλα

6974704376

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.

NAI

ΤΑΞΗ: Α

ΣΥΝΟΛΟ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ: 5

ΑΓΟΡΙΑ: 1

ΚΟΡΙΤΣΙΑ: 4

Μπαλτάς Χαράλαμπος

Δάσκαλος

694882860

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.

NAI

ΤΑΞΗ: Δ

ΣΥΝΟΛΟ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ: 14

ΑΓΟΡΙΑ: 6

ΚΟΡΙΤΣΙΑ: 8

Μπανάρα Παναγιώτα

Δασκάλα

6977407658

NAI

ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΤΑΞΗ: Α,Β,Γ

ΣΥΝΟΛΟ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ:24

ΑΓΟΡΙΑ:

ΚΟΡΙΤΣΙΑ:

Ντόνα Αικατερίνη

Δασκάλα

6932524365

 

ΝΑΙ

ΤΑΞΗ: Γ

ΣΥΝΟΛΟ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ: 10

ΑΓΟΡΙΑ: 6

ΚΟΡΙΤΣΙΑ: 4

Χάιδα Γεωργία

Δασκάλα

6945410653

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε. "> Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.

ΝΑΙ

ΤΑΞΗ: ΣΤ

ΣΥΝΟΛΟ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ: 23

ΑΓΟΡΙΑ: 12

ΚΟΡΙΤΣΙΑ: 11

Μολασιώτη Ελένη

Καθηγήτρια Αγγλικών

6947425532

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.

ΝΑΙ

ΤΑΞΗ: Γ,Δ,Ε,ΣΤ

ΣΥΝΟΛΟ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ: 57

ΑΓΟΡΙΑ: 30

ΚΟΡΙΤΣΙΑ: 27

Μπισμπίκη Σωτηρία

Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής

69322134244

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.

ΝΑΙ

ΤΑΞΗ: Α,Β,Γ,Δ,Ε,ΣΤ

ΣΥΝΟΛΟ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ: 74

ΑΓΟΡΙΑ: 39

ΚΟΡΙΤΣΙΑ: 35

Παπαδήμα Αιμιλία

Δασκάλα

6973217535

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.

ΝΑΙ

ΤΜΗΜΑ ΕΝΤΑΞΗΣ:

ΣΥΝΟΛΟ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ: 8

ΑΓΟΡΙΑ:5

ΚΟΡΙΤΣΙΑ: 3

 

 

ΣΧΕΔΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ? ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

 

1. Τίτλος Θέματος Σχεδίου Δράσης:

 

«Λογοτεχνία, τέχνη και πολιτισμός στην καθημερινή σχολική ζωή»

 

 

2. Συνοπτική Περιγραφή του Θέματος (μέχρι 250 λέξεις):

 

Το κεντρικό ερώτημα που διέπει τη φιλοσοφία του σχεδίου μας είναι: πώς είναι δυνατόν η τέχνη και ο πολιτισμός, μέσα από την ποικιλία των μορφών τους, των δημιουργικών δραστηριοτήτων και των καλών πρακτικών που προσφέρουν, να διαμορφώσουν μια ατμόσφαιρα παιδείας και καλλιέργειας των μαθητών, αλλάζοντας έτσι ουσιαστικά την καθημερινή ζωή του σχολείου, με άνοιγμα στην κοινωνία και με πρωταγωνιστές μαθητές και δασκάλους;

Όλες οι επιμέρους δράσεις του προγράμματός μας αποβλέπουν στην απάντηση αυτού του ερωτήματος.

 

  1. Παιδαγωγικοί στόχοι Σχεδίου Δράσης και συσχέτισή τους με σκοπούς πιλοτικού Προγράμματος ΖΕΠ (μέχρι 400 λέξεις):

     

Πρώτιστος στόχος μας είναι η εξοικείωση του μικρού μαθητή με το βιβλίο και την ανάγνωση και η σταδιακή εδραίωση μιας φιλικής σχέσης του με το λογοτεχνικό βιβλίο. Αυτή η σχέση θα τον βοηθήσει να αναπτύξει την κριτική και δημιουργική του σκέψη, να δραστηριοποιήσει τη φαντασία του και την εφευρετικότητά του, να εμπλουτίσει την αισθητική του καλλιέργεια, να δοκιμάσει τα συναισθήματά του αναπτύσσοντας έτσι τη συναισθηματική του νοημοσύνη, να καλλιεργήσει τη γλωσσική του έκφραση με έμμεσο και βιωματικό τρόπο, και εν κατακλείδι να συγκροτήσει ολόπλευρα την προσωπικότητά του.

Στόχος που συνάδει με το γενικό σκοπό του προγράμματος των ΖΕΠ που είναι: «?φροντίζει ιδιαίτερα την κοινωνικο-συναισθηματική καθώς και τη γνωστικο-γλωσσική ανάπτυξη των μαθητών, που αποτελούν τις βασικές προϋποθέσεις για την επίτευξη των μαθησιακών και αναπτυξιακών σκοπών της εκπαίδευσης».

και εμπίπτει στους πυλώνες του εν λόγω πιλοτικού προγράμματος βάση των οποίων:

  • η υποστήριξη των μαθητών σε ακαδημαϊκό επίπεδο: επιτυγχάνεται με την ιδιαίτερη έμφαση του προγράμματος στην ανάπτυξη του προφορικού λόγου και στην κατανόηση και παραγωγή γραπτού λόγου.

  • η υποστήριξη στην κοινωνικο-συναισθηματική ανάπτυξη των μαθητών: επιδιώκεται με ολοκληρωμένα προγράμματα προσωπικής και δια-προσωπικής ανάπτυξης καθώς και με προγράμματα πολιτιστικών, δια-πολιτισμικών και δημιουργικών δραστηριοτήτων.

 

 

 

 

 

 

Α. Συσχέτιση στόχων σχεδίου δράσης με σκοπούς πιλοτικού προγράμματος ΖΕΠ

1. Ανάπτυξη προφορικού λόγου και αφηγηματικής ικανότητας

ΝΑΙ

 

2. Ανάπτυξη κατανόησης γραπτού λόγου ή αναδυόμενου εγγραμματισμού στο νηπιαγωγείο

 

 

3. Παραγωγή γραπτού λόγου

ΝΑΙ

 

4. Ανάπτυξη κοινωνικών ικανοτήτων συνεργασίας, επικοινωνίας και διαχείρισης συγκρούσεων, υπευθυνότητας, πρωτοβουλίας, αυτορρύθμισης

ΝΑΙ

 

5. Ανάπτυξη συναισθηματικού τομέα(ικανότητες έκφρασης και διαχείρισης συναισθημάτων, βελτίωση αυτο-εικόνας)

ΝΑΙ

 

6. Παροχή ευκαιριών διαφοροποιημένης εκπαίδευσης

ΝΑΙ

 

7. Ανάπτυξη ικανοτήτων διερεύνησης και κριτικής σκέψης

ΝΑΙ

 

8. Παροχή ευκαιριών διεπιστημονικής συνεργασίας εκπαιδευτικών

 

ΝΑΙ

 

9. Ανάπτυξη φιλαναγνωσίας

 

ΝΑΙ

 

10. Κοινωνικο-γνωστική προετοιμασία ομαλής μετάβασης από τη μία εκπαιδευτική βαθμίδα στην άλλη

 

ΝΑΙ

 

11. Άλλοι (να τους αναφέρετε): Άνοιγμα στην κοινωνία

 

 

Β. Επεξήγηση στόχων και αναφορά δραστηριοτήτων που τους προωθούν:

Αναλυτικά στις υποδράσεις.

4. Τεκμηρίωση της αναγκαιότητας και σημαντικότητας της δράσης (μέχρι 250 λέξεις):

 

Η επιλογή του θέματος είναι αποτέλεσμα παρατήρησης και διαπίστωσης μιας δύσκολης σχολικής πραγματικότητας. Οι μαθητές στο σύνολό τους, λόγω κοινωνικοοικονομικής θέσης (μετανάστες, χαμηλά στρώματα) και τηλεοπτικής κουλτούρας έχουν φτωχά μαθησιακά ερεθίσματα και χαρακτηρίζονται από ένα εξίσου φτωχό μορφωτικό κεφάλαιο. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τα παιδιά να αντιμετωπίζουν αυξημένες δυσκολίες προσέγγισης και κατανόησης της σχολικής γνώσης και κατ΄επέκταση της ίδιας της ζωής. Πολλά παιδιά εισέρχονται σε κοινωνικές καταστάσεις, όπως το σχολείο, με περιορισμένη έκθεση σε ανθρώπους από διαφορετικά υπόβαθρα. If they are different than their peers, some children may feel out of place and worried that others won't accept them. Αν είναι διαφορετικά από ό,τι οι συνομήλικοί τους, κάποια παιδιά μπορεί να αισθάνονται εκτός τόπου και να ανησυχούν ότι οι άλλοι δεν τα αποδέχονται. Αν μάλιστα σε όλο αυτό το τοπίο προστεθούν τα κρούσματα επιθετικότητας και βίας, η κατάσταση γίνεται εν δυνάμει εκρηκτική. Στην πολιτιστική ποικιλομορφία του πληθυσμού του σήμερα γενικότερα και του σχολείου μας ειδικότερα υπάρχει ανάγκη οι μαθητές να σέβονται και να εκτιμούν την πολυμορφία. The first step to achieve this is to develop an understanding of diversity in groups of people.

Ως ένα «καλό αντίδοτο» σε όλη αυτή την κατάσταση θεωρήσαμε ότι θα μπορούσε να είναι η βιωματική επαφή με τη λογοτεχνία, την τέχνη και τον πολιτισμό, ένα πεδίο ανοιχτό και με τεράστιες δυνατότητες θετικών δράσεων. Multicultural food activities show children that everyone has something in common with. Μέσα από τις δραστηριότητες θα καλλιεργηθεί ο σεβασμός σε οτιδήποτε διαφορετικό και θα αναγνωριστεί η πολιτισμική ταυτότητα και θα δείξουμε στα παιδιά ότι ο καθένας έχει κάτι κοινό με τους άλλους Regardless of how they look, what they wear or where they come from, all people need to eat. ανεξάρτητα από το πώς φαίνονται, από αυτό που φοράνε ή από πού προέρχονται..

Έτσι, το κάθε παιδί ξεχωριστά αλλά και το σχολείο ως κοινότητα μπορούν να έχουν πολλαπλά οφέλη, κινητοποιώντας τα δημιουργικά στοιχεία μαθητών και εκπαιδευτικών. Οι μαθητές θα αισθανθούν ελεύθεροι, δημιουργικοί, και θα εκφράσουν επιθυμίες, τάσεις, σκέψεις.

 

5. Μεθοδολογία Υλοποίησης: Φάση δραστηριοτήτων εισαγωγής και προετοιμασίας, Φάση δραστηριοτήτων υλοποίησης και Φάση δραστηριοτήτων ολοκλήρωσης, συμπερασμάτων και αναστοχασμού(μέχρι 350 λέξεις):

Η διδασκαλία στο σχολείο μας στηρίζεται στη μαθητοκεντρική, ομαδοσυνεργατική μέθοδο. Αναδεικνύεται η διαθεματικότητα μέσα από εναλλασσόμενες τεχνικές μάθησης και από τη μέθοδο σχεδίων εργασίας/ μικροέρευνας/project.

Ο μαθητής παύει να είναι παθητικός και αναλαμβάνει ενεργητικό ρόλο, ερευνά και αναζητά πληροφορίες. Αποκτά βιώματα, τα οποία γίνονται εμπειρίες και έτσι εσωτερικεύει τη γνώση.

Ο δάσκαλος αποτελεί μέρος της μαθητικής κοινότητας, εμπνέει και καθοδηγεί τους μαθητές με σεβασμό στα βιώματά τους, τις ικανότητες και τα ενδιαφέροντά τους. Τους προτρέπει να συνεργάζονται και έτσι:

  • Προωθείται η ατομική και συλλογική ευθύνη στη μαθησιακή διαδικασία

  • Επιτρέπεται στα μέλη της ομάδας να ξεπεράσουν τα ατομικά τους όρια και να αναπτύξουν συλλογικές μορφές δράσης.

    Για να πραγματοποιηθούν οι δραστηριότητες χρειάζεται όμως μεθοδικός προγραμματισμός και σωστή οργάνωση.

    Η Φάση δραστηριοτήτων εισαγωγής και προετοιμασίας, η Φάση δραστηριοτήτων υλοποίησης και η Φάση δραστηριοτήτων ολοκλήρωσης, συμπερασμάτων και αναστοχασμού θα αναλυθούν στις επιμέρους δράσεις.

    6. Διάρκεια (ενδεικνυόμενη, ελάχιστη, μέγιστη, προβλεπόμενη) και χρονικός επιμερισμός (μέχρι 250 λέξεις):

     

    Το συγκεκριμένο σχέδιο δράσης θα λάβει χώρα όλο το διδακτικό έτος.

    Οι επιμέρους δράσεις θα εκπονούνται εκτός από τις ώρες της Ευέλικτης Ζώνης για τη συμπλήρωση του εκπαιδευτικού προγράμματος στο διευρυμένο ωράριο μέχρι τις 14.00΄μ.μ. θα διατίθενται ώρες των Τ.Π.Ε (Τεχνολογίες της πληροφορίας και της επικοινωνίας), των εικαστικών, της μουσικοκινητικής αγωγής, της θεατρικής αγωγής, του χορού, και της φυσικής αγωγής, και οποιαδήποτε άλλη ώρα του αναλυτικού προγράμματος κρίνει αναγκαίο η/ο δασκάλα/ος της κάθε τάξης σε συνεργασία με το Σχολικό Σύμβουλο για την επίτευξη των στόχων του σχεδίου δράσης. Εξάλλου όλα τα μαθήματα του Α.Π.Σ. μπορούν να αποτελέσουν αφορμή και βάση των επιμέρους δράσεων και θα υπηρετούν κάθε φορά τους γενικούς και ειδικούς στόχους του σχεδίου δράσης. Έτσι κι αλλιώς οι στόχοι μας διαχέονται σε όλο το σχολικό πρόγραμμα. Και στην προαιρετική ζώνη (ολοήμερο), σε συνάρτηση με τις παραπάνω επιλογές, θα διατίθενται ώρες από τις Τ.Π.Ε (Τεχνολογίες της πληροφορίας και της επικοινωνίας), τα εικαστικά, τη μουσικοκινητική αγωγή, τη θεατρική αγωγή, το χορό.

    7. Παράλληλες Δράσεις: (μέχρι 300 λέξεις):

    1. Ο μικρούλης Πίκο

    2. «Διατροφή και διατροφικές συνήθειες του τόπου μας»

    3. Μύθοι του κόσμου

    4. Με χρώματα και φαντασία

    5. Τα παιδιά - ποιητές των Εξαρχείων

    6. Ψυχική υγεία ?delete στον ηλεκτρονικό εκφοβισμό

    7. Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο

    8. Ποιός είναι ο «Ρωμιός»; Η αναζήτηση του πολιτιστικού, γλωσσικού, εθνοτικού προφίλ του πολίτη της βυζαντινής αυτοκρατορίας στη διαχρονία του Βυζαντίου.

     

    Αναλυτικά οι επιμέρους Πολιτιστικές- κοινωνικές ? εκπαιδευτικές δράσεις