Απολογισμός 5ης Υποδράσης Σχεδίου Δράσης ΖΕΠ 2013-14


5η Υποδράση: Τίτλος: «Ψυχική υγεία ?delete στον ηλεκτρονικό εκφοβισμό»

Τάξεις: Ε, ΣΤ Δάσκαλοι: Χάιδα Γεωργία, Καπελέρης Κωνσταντίνος

 

Στα πλαίσια της φιλαναγνωσίας, διαβάστηκε το βιβλίο: «delete στον ηλεκτρονικό εκφοβισμό» των κου Ηλιόπουλου- κα Νίκα. Οι μαθητές βιωματικά και διαθεματικά   βιώνουν τους κινδύνους του υπολογιστή και την σωστή χρήση των ΜΜΕ. DSCN0884

Οι μαθητές είχαν την δυνατότητα μέσω του διαδραστικού πίνακα που υπάρχει στις αίθουσες, να παρακολουθήσουν βίντεο τηλεοπτικά σποτ και είχαν την δυνατότητα να έχουν ο καθένας από ένα ipad για την παραγωγή γραπτού λόγου και την πλοήγηση στο διαδίκτυο για περισσότερες πληροφορίες, βιβλία, φύλλα εργασίας όπου ήταν αναγκαίο.

Προβλήθηκαν βίντεο και ταινίες:     «Μπλέ γυαλιά», «Μίλα μη φοβάσαι», «το κίτρινο ποδήλατο», κι έγινε ανάγνωση άρθρων από εφημερίδες και περιοδικά.

 

Υλοποιήθηκε ΒΙΩΜΑΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ safeinternet. gr?ΤΗΛΕΔΙΑΣΚΕΨΗ ΜΕ ΔΙΩΞΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΕΓΚΛΗΜΑΤΟΣ?ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ

Ο μη κερδοσκοπικός οργανισμό safeinternet.gr μονάδα ψυχικής και εφηβικής υγείας καθώς και ομάδα από τον ΟΗΕ ήρθαν στην τάξη μας και προσπάθησαν μέσα από παιχνίδια συζήτηση και παραγωγή γραπτού λόγου να εξηγήσουν στα παιδιά τους κινδύνους του διαδικτύου καθώς και τρόπους πρόληψης.

Υποβάλλαμε ερωτήσεις και στην Δίωξη Ηλεκτρονικού εγκλήματος μέσα από την τηλεδιάσκεψη που είχαμε με την κ. Κόλια και με άλλα 4 σχολεία από όλη την Ελλάδα.

ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ Η ΦΑΡΜΑ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ

Τον Μάρτιο μας επισκέφτηκε στο σχολείο η θεατρική ομάδα από την παράσταση «Η φάρμα του Διαδικτύου».

Οι μαθητές πήραν ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ από ΤΗΝ κ. ΝΙΚΑ (συγγραφέα του βιβλίου που δουλέψαμε)

   Οι μαθητές δημιούργησαν POWER POINT ΓΙΑ ΤΟΝ ΗΛΕΚ-ΣΧΟΛ. ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ (ομαδική εργασία) (επισυνάπτεται)

Δραματοποίηση :Ανάθεση ρόλων θύματος και θύτη.

Πηγές που χρησιμοποιήθηκαν: Safeinternet.gr, Safeline.gr, ΔΙΩΞΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΕΓΚΛΗΜΑΤΟΣ, ΕΨΥΠΕ, ΚΕΘΕΑ, DELETE..ΣΤΟΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ :ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ,ΝΙΚΑ

Στόχοι που επιτεύχθηκαν:

Κατανόησαν τη σημασία του ηλεκτρονικού εκφοβισμού (kyber bullying), τους κινδύνους που μπορεί να κρύβει ο υπολογιστής, το κινητό τηλέφωνο, οι σελίδες   κοινωνικής δικτύωσης, τα ιστολόγια   και (αθώα ηλεκτρονικά παιχνίδια).

Εντόπισαν μορφές επιθετικής συμπεριφοράς, προβολή προσωπικών δεδομένων, παρενόχληση με προσβλητικά μηνύματα.

Η κατανόηση του φαινομένου βοήθησε παράλληλα στην κατανόηση του ίδιου του κόσμου των παιδιών ως προς τις αναπτυξιακές, κοινωνικές και τεχνολογικές του πτυχές.

Ενισχύθηκε η αυτοεκτίμηση των μαθητών, γνώρισαν τον εαυτό τους, να τον σέβονται, να αναπτύσσουν μηχανισμούς άμυνας .

Βίωσαν τρόπους διαχείρισης του θυμού και του φόβου.

Αλλοι στόχοι που επιτεύχθηκαν:

Συναισθηματικός εγγραματισμός

Τεχνολογικός εγγραμματισμός (πληκτρολόγηση_)

Επαφή με τις ΤΠΕ

Καλλιέργησαν τη γλωσσική έκφραση στον προφορικό και γραπτό λόγο

Ανέπτυξαν   κριτική σκέψη και ψυχικές άμυνες.

Ανέπτυξαν ομαδοσυνεργατική επικοινωνία, και έμαθαν να διαχειρίζονται συγκρούσεις και επιθετικές συμπεριφορές.

Χάρηκαν την δημιουργία της συγγραφής και παραγωγής και έκδοσης του δικού τους έντυπου υλικού. (εφημεριδοπεριοδικού)

Παράλληλες δράσεις που υλοποιήθηκαν:

  • Επίσκεψη στο μουσείο τηλεπικοινωνίας

  • Παράσταση «Φάρμα Διαδικτύου»

  • Συμμετοχή στο διαγωνισμό της Ολυμπιακής Εκεχειρίας με την δημιουργία powerpoint για τον σχολικό ?ηλεκτρονικό εκφοβισμό

Ενδεικτικές εργασίες:


DSCN0832

DSCN0835

DSCN0567DSCN0570DSCN0773

DSCN0621DSCN0882

DSCN0904

DSCN0340DSCN0332

Παραδοτέο: Έντυπο εφημεριδοπεριοδικό