Απολογισμός Υποδράσης 1 - 2014-15
1η Επιμέρους Δράση: «Διατροφή ? Υγεία ? Πολιτισμός»
Τάξεις: Α και Β΄ Αριθμός μαθητών/τριών: 14
Υπεύθυνη δασκάλα: Χάλιου Ελένη
Το σχέδιο δράσης εφαρμόστηκε βασισμένο πάνω στους άξονες που είχαν κατατεθεί και εγκριθεί.
Το κεντρικό ερώτημα του σχεδίου είναι: αν οι μικροί/ές μαθητές/τριες αντιλαμβάνονται πως η διατροφή διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στη σωματική και ψυχική υγεία του ανθρώπου αλλά και το ότι πρόκειται για μια από τις σπουδαιότερες εκφάνσεις του εκάστοτε πολιτισμού.
Όλες οι επιμέρους δράσεις του προγράμματός μας απέβλεπαν στην ανίχνευση των αντιλήψεων που ήδη είχαν τα παιδιά και τον προσανατολισμό τους σε μια πιο «ευγενική» σχέση με τη διατροφή αλλά και τον πολιτισμό.
Στόχοι μας ήταν η υιοθέτηση υγιεινών τρόπων διατροφής από τους/τις μαθητές/τριες, η κατανόηση της σπουδαιότητας της υγιεινής διατροφής αλλά και της άσκησης στην καθημερινότητα των ιδίων αλλά και της οικογένειάς τους, να ακολουθήσουν την πορεία της διατροφής μέσα από τους διάφορους πολιτισμούς και να γνωρίσουν διαφορετικές εθνοτικές κουζίνες,
Να κατανοήσουν γιατί η μεσογειακή κουζίνα θεωρείται τόσο σπουδαία και πόσο επίκαιρη γίνεται στην Ελλάδα της οικονομικής κρίσης.
Όπλα μας σε αυτόν το δρόμο αποτέλεσε το λογοτεχνικό βιβλίο. Με τη βοήθειά του
αναπτύσσεται η κριτική και δημιουργική σκέψη του παιδιού, δραστηριοποιείται η φαντασία του και η εφευρετικότητά του, εμπλουτίζεται η αισθητική του καλλιέργεια,
δοκιμάζονται τα συναισθήματά του αναπτύσσοντας έτσι τη συναισθηματική του νοημοσύνη, καλλιεργείται η γλωσσική του έκφραση με έμμεσο και βιωματικό τρόπο, και εν κατακλείδι συγκροτείται ολόπλευρα η προσωπικότητά του. Ενδεικτικά:
Οι αρχικοί στόχοι επιτεύχθηκαν σε μεγάλο βαθμό, καθώς τα αποτελέσματα της δράσης ήταν θετικά. Πιο συγκεκριμένα, επιτεύχθηκαν οι παρακάτω στόχοι:
- Έγινε κατανοητό το υγιεινό πρότυπο διατροφής και άρχισε να εφαρμόζεται σε
σημαντικό βαθμό από τους μαθητές/τριες. Σε αυτό συντέλεσε και η συνεργασία του σχολείου με το Ινστιτούτο Prolepsis καθώς σε όλα τα παιδιά του σχολείου παρέχονταν επί καθημερινής βάσης δεκατιανό (σάντουιτς, γάλα, γιαούρτι με μέλι, φρούτα).
- Η άσκηση του σώματος έγινε καθημερινό τους μέλημα (μέσω του παιχνιδιού)
- Κατανόησαν ότι κάθε χώρα έχει τον «πολιτισμό» και την «κουζίνα» της
- Καλλιεργήθηκε η αναγνωστική ικανότητα
- Δημιουργήθηκε κλίμα συντροφικότητας και δημιουργικότητας μέσα στην τάξη
- Σεβασμός στην προσωπικότητα των άλλων
Οι δράσεις έλαβαν χώρα τόσο εντός του σχολείου όσο και εκτός. Ενδεικτικά:
- Ανάγνωση του παραμυθιού «Μέλση η βασίλισσα του κεριού και του μελιού»
της Άννη Θεοχάρη και συμμετοχή σε βιβλιοπαρουσίαση του παραμυθιού και σε βιωματικά εργαστήρια παντομίμας- δραματοποίησης του παραμυθιού, συζήτηση, συνέντευξη από τη συγγραφέα δωρεάν στο Aegean College, Πανεπιστημίου 17.
- Επίσκεψη στο παιδικό μουσείο όπου παρακολούθησαν συγκεκριμένο
πρόγραμμα για τις διαφορετικές εθνικές κουζίνες, τα χαρακτηριστικά, τις ομάδες τροφίμων κλπ. Τίτλος του προγράμματος: «Μια βόλτα στην αγορά».
Η Αγορά του Παιδικού Μουσείου ανοίγει ανανεωμένη με καινούργια προϊόντα, μυρωδιές και γεύσεις! Τι τρώνε οι άνθρωποι στον κόσμο; Πόσο υγιεινή είναι η μεσογειακή διατροφή; Πώς τρώνε στο σπίτι τους άνθρωποι διαφορετικών πολιτισμών;
Τα παιδιά ανακάλυψαν με βιωματικό τρόπο τη διατροφή στον κόσμο και μελέτησαν διαφορετικές επιλογές για καλή διατροφή με οδηγό τις αισθήσεις τους!
- Σε εβδομαδιαία βάση στις ώρες της ευέλικτης ζώνης αλλά και της μελέτης
περιβάλλοντος οι μικροί/ες μαθητές/τριες λάμβαναν σχετική πληροφορία την οποία συζητούσαν σε ομάδες και μετά στην ολομέλεια. Χαλάρωναν ζωγραφίζοντας σχετικά πάντα θέματα. Επίσης σε ομάδες φιλαναγνωσίας διάβαζαν και συζητούσαν λογοτεχνικά κείμενα σχετικού θέματος.
- Όλοι μαζί φάγαμε υγιεινό πρωινό και μάθαμε πόσο σημαντική είναι η άσκηση
για το σώμα αλλά κυρίως για το μυαλό.
Παράλληλα συμμετείχαμε στις δράσεις:
- ?Ημέρα κατά της παχυσαρκίας
- ?Εκπαιδευτικό πρόγραμμα στο Επιγραφικό μουσείο με τίτλο «Οι πέτρες
μιλούν για την ιστορία της γραφής», δωρεάν
- ?Πρόγραμμα Προληπτικής Οδοντιατρικής (ΕΟΠΥ)
|
Πρόγραμμα πρώτων βοηθειών με τη συμμετοχή και των γονέων
- ?Στο πρόγραμμα Ε.Υ.ΖΗ.Ν
- ?Χριστουγεννιάτικο παζάρι φιλανθρωπικού σκοπού
- ?Μαζί για το παιδί
- ?Παρακολούθηση θεατρικής παράστασης «Φαίδων ο ξεχωριστός μου
αδερφός», παιδική σκηνή θέατρο Μπρόντγουαιη
- ?Παρακολούθηση θεατρικής παράστασης «Η Τζέλα, Λέλα Κόρνας και ο Κλεομένης» θέατρο Πορεία
- ?Παρακολούθηση θεατρικής παράστασης «Το χαμαλάκι», στο θέατρο
Βεάκη
- ?Εκπαιδευτική επίσκεψη στον ΟΑΚΑ
- ?Εκπαιδευτικό πρόγραμμα στο μουσείο της Ακρόπολης
- ?Εκπαιδευτικό πρόγραμμα στο πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής στη Ν. Μάκρη
Στα παραδοτέα περιλαμβάνονται δημιουργίες των παιδιών και φωτογραφικό υλικό.